Ahol számítani kell a sétára

Folytatódott Kanári-felfedező utazássorozatunk, ezúttal az egyik legkevésbé ismert szigettel, La Palmával.

La PalmaA Tenerifétől nyugatra fekvő La Palmára Magyarországon senki nem is szervez utat, nekünk is csak egy jó bécsi indulású ajánlatot sikerült elcsípni. Ami különösen vonzóvá tette, az a búvárpoggyásszal nagyon elnézően bánó Air Berlin légitársaság járata.

Szóval a gép leszállt a pici la palmai reptér betonján, aztán elvittek szálláshelyünkre, ami nagyjából három kilométerre lehetett. Los Cancajos ezen a szigeten komoly turisztikai központnak számít, akár 15 szálloda is lehet itt, meg pár étterem, bolt, autókölcsönző. Hamar kiderült, itt nem kell nagy tömegtől tartanunk, a kevés utazó túlnyomó többsége pedig német. Az apartmanban ezúttal nem kellett amiatt bosszankodni, hogy alkoholtól bódult britek hőbörögnek a szomszédságban. De ezen túlmenően is elégedettek voltunk egyszerű, de korrekt szállásunkkal az Oasis San Antonióban.

Első utunk a tengerpartra vezetett, a sétányról remek a kilátás az óceánra, és a két szomszédos szigetet is gyakran látni. Elsősorban azért, mert a tengerpart messze alattunk volt: olyan meredek sziklák zuhannak a vízbe a sziget szinte összes partszakaszán, hogy csak néhány strand akad. Azok pedig kihaltak: a 22 fokos víz már nem olyan vonzó, a szinte homokszerű, fekete aprókavics nem ideális- ez a sziget nem a napimádók és strandon bulizók választása.

Továbbmenve a sétányon, a városkának mind a két búvárbázisát megtaláltuk, igaz, a másodikat némi keresés után. Itt aztán magyar alkalmazottra bukkantunk, és mivel elsőre szimpatikusnak tűntek, velük egyeztünk meg. Ez hiba volt, de erről majd később. A merülést ugyanis későbbre terveztük, mert először a jócskán kétezer méter fölé nyúló hegyek környékén szerettünk volna barangolni. Az autóbérlés sima ügy volt, a kevés bérlő miatt akár még alkudni is lehet az árakból, amelyek amúgy sem túl elszálltak.

La Palma Los Cancajosból elindulva kiderült, hogy teljesen mindegy hova megy az ember, mindenütt szerpentinek várják. A sziget alapterülete kicsi, viszont hatalmas, magas hegyek vannak rajta, szóval nem ritka, hogy a légvonalban 10 kilométeres út a valóságban 35 kilométernyi kanyargózást jelent. Az viszont kedvező, hogy a kevés turista miatt elvétve bukkan csak fel másik autó szemben, mögöttünk vagy előttünk. A legizgalmasabb hely kétségkívül a sziget legmagasabb pontja, a 2426 méteres Roque de Los Muchachos, ahonnan egészen pazar kilátás nyílik a mélybe: állítólag ez a világ egyik legmélyebb vulkáni krátere. Apropó, vulkán: a sziget déli részén találni azt a vulkánt, ami legutóbb 1971-ben tört ki, de máshol is számtalan jele van annak, merre, hol folyt a forró láva.

A sziget éghajlatában is különbözik a keleti száraz szigetektől, nagyon gyakori az eső, de mivel a magas hegyek sokszor állják útját a felhőknek, igen gyakran előfordul, hogy a sziget egyik része csapadékos, a másik oldal viszont napos és száraz. Aztán fordítva. A sok esőnek köszönhetően sok helyen valószínűtlenül dús és zöld az élővilág, kiemelni talán a Los Tilos közelében található ősfás erdőt érdemes. A változatos táj sokakat arra sarkall, hogy az autót hátrahagyva, gyalog induljanak túrázni, és erre itt meg is van a lehetőség: sok kijelölt túraútvonal létezik, mindegyiknél jelölik a nehézséget, a hosszat, a leküzdendő szintkülönbséget. Aki szereti az ilyesmit, ne hagyja ki a poggyászból a túrabakancsot- garantálom, hogy nagy élményekben lesz része.

Az írás a következõ lapon folytatódik!

1 2

4. békabúvár 2007 dec 16. 22:30
Biztos honvágya volt már a merülésvezetőtöknek, amit meg is értek:)
 3. Balage 2007 dec 16. 20:46
Értem!  Akkor nálunk kicsit más volt a helyzet!  A mi kedves ismerősünk a vörösön arról mesélt , milyen jó a MOLNÁR JÁNOS barlang.. :o) Mi nem ezért mentünk ki oda.. :o)
 2. elche 2007 dec 15. 23:33
Nekem az volt csalódás, hogy itt németekről volt szó, akik általában korrektek, még ha nem is olyan vidám fickók. Az utóbbi időben viszont angol, spanyol bázistulajokkal találkoztam, akik sokkal jobb szolgáltatást nyújtottak. Azt hiszem, annyi a német búvár, akik hűségük miatt biztos megélhetést jelentenek, hogy a német bázisok kissé elkényelmesedtek. A magyar srác, aki kinn melózott, viszont igyekezett tanulni, csak éppen a stratégiai döntéseket nem ő hozta. Gondolom, neki is sok tapasztalatot hoz majd az ott töltött idő.
 1. Balage 2007 dec 15. 23:02
Elolvasva a cikket, sajnos azt kell irjam, ha az ember elég messze megy Magyarországtól, és ott találkozik magyar merülésvezetővel az MAGA A HALÁL!  Velem Marsa Alamban esett meg ez..

Cod Hole

Australia

2/2 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) könnyű körülmények
max: 23m, látótáv: 25m felett

szafaris megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élőviláglegalább 1.5m-es hal cápa

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.