»» ««
  fórumok / Közösségi fórumok / Általános napi beszélgetés

Itt lehet beszélgetni bármiről ami kicsit komolyabb téma, de nem szakmai beszélgetés, mondjuk úgy a DC-s baráti kör (ami nem zártkörű, bárki csatlakozhat!) komolyabb témáihoz. Az öncélú ökörködést ésszerűbb a Gumiszobába címezni. Sehol nem engedélyezett az üzleti jellegű, öncélú politikai vagy vallási, illetve a sértő hozzászólás, amit törölni vagy csonkítani foguk, a fórum nem erre való.


Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


Első   1 . . . 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 . . . 707
 24297. Thomasbuvar 2010 jan 07. 13:17  
Nem is azt írtam, hogy én elhiszem, de ugyanakkor az én személyes véleményem mégis az, hogy nem akarta legázolni...

 24296. Káplán 2010 jan 07. 13:12  
 24295. Káplán 2010 jan 07. 12:26  
"Ennek tükrében a nagyhajó kormányosa lehet, hogy belekezdett - igaz későn - egy hajózásilag szabályos manőverbe, amivel csak ki akarta kerülni a jobbról közeledő hajót..."
Védőügyvédnek sem lennél rossz. :)  A hajózasilag szabályos manőver ilyen távolságból felveszi a legázolás nevet.
Azt aztán tényleg nehezen hihető, hogy a kormányos ennyire rosszul mérjen fel egy manővert.
 24294. Bunny 2010 jan 07. 12:23  
Ja, de van pár kullancs, akiket nem lehet lerázni :P Csak dumálnak, csak dumálnak ...
 24293. Garfield33 2010 jan 07. 11:29  
Senki sem parancsolta, hogy hajnalig chat-elj, waze...
 24292. Bunny 2010 jan 07. 11:12  
Na, már megijedtem, műszaki gond van :) 8 az elég korai nekem (ha 2-kor fexik az ember ...), bár a felső szomszéd némi hallás problémákkal küszködik, és ha korán kel hát magam is. Nincs is jobb parlamenti közvetítésre kelni 6 óra alvás után :)
 24291. Garfield33 2010 jan 07. 11:03  
Elnézést, nem értem rá reggel...
 24290. Mirci 2010 jan 07. 10:58  
Na, legalább megszűnt a lekiismeret-furdalásom, hogy 8-kor keltem...
 24289. Edka 2010 jan 07. 10:57  
Minden kedves Mr.Diver nevű...ööö...avagy Attila nevű fórumtársunknak békés, boldog, koccintós névnapot kívánok!!!
 24288. Bunny 2010 jan 07. 09:54  
Úr isten, felkelek 10-kor, és nincs még hozzászólás? Mi történt, atomtámadás az országra? :)
 24287. Bunny 2010 jan 07. 00:24  
Öcsém, te miket találsz :)
 24286. Thomasbuvar 2010 jan 06. 23:35  
Én is megnéztem a videót. Nem vizsgálva, hogy kinek és miben van igaza, amit én látok az az alábbi:
A kisebbik hajó minimális sebességgel, de halad előre, a nagyobbikról vízágyúval lövik a kicsit, aminek személyzete (az elvileg védett helyen lévő kormányost és kapitányt is beleértve) a vízfüggöny miatt nem is érzékelheti a bálnavadász esetleges irányváltoztatását. Viszont ebből a filmből nekem nem egyértelmű, hogy mikor kezdett bele a nagyobbik hajó a jobbos fordulóba, de az biztos, hogy a videó legelején jó pár fokkal "balrább" áll az orra, mint az ütközés pillanatában. Ha akkor egyenesen halad tovább, vélhetőleg nem következik be az ütközés.

De! Most kiveszek innen egy ábrát (az a rész, ami most nekünk érdekes, a 15. oldalon kezdődik):



Az ábrán a szaggatott vonal a helytelen manővert jelzi.
Ennek tükrében a nagyhajó kormányosa lehet, hogy belekezdett - igaz későn - egy hajózásilag szabályos manőverbe, amivel csak ki akarta kerülni a jobbról közeledő hajót...
A kis hajó szabályosan ment tovább egyenesen, ha jobbra kanyarodik, az szabálytalan manővernek nyilvánul...

Idáig jutottam. Most akkor ki hibázott?... Szerintem - mint annyi más esetben - itt sincs csak fehér és csak fekete...



 24285. elche 2010 jan 06. 21:42  
Sokat változik a stratégia. Pár éve a Sea Shepherd még büszke volt rá, hogy "nem tévéstábot, hanem harcos aktivistákat visz a hajón", most meg övék az egyik legnézettebb sorozat, a Whale Wars. Sose fogjuk megtudni, hogy az ilyen gázolásokból mi mennyire kiprovokált, mert az emberek túlnyomó többsége úgyis a környezetvédőkkel fog szimpatizálni. Egyébként meg azt gondolom, hogy könnyű okosnak lenni mondjuk a Greenpeace helyzetében, mert évek óta oda sem mennek, viszont a sok Sea Shepherd-balhé miatt a téma mindig a felszínen van. Ettől függetlenül úgy érzem, nem minket vagy az ausztrálokat kéne meggyőzni ezekkel a radikális módszerekkel, a japánok pont dacosabbak lesznek sajnos, pedig a politikai döntést ennek az amúgy nem túl értelmes bálnavadászatnak a leállításáról nekik kéne meghozni.
 24284. Bunny 2010 jan 06. 21:29  
Nem szívesen teszem, de most egyetértek dínóval. Nekem már az durva volt, amikor olvastam, hogy lézerrel vakítják a hajósokat. Azért álljon már meg a menet, ez nem játék, nem bűzbomba meg vízágyú. Az meg, hogy egy csúcsjátékszert miért adtak nekik számomra is kérdés, mint ahogy az is, hogy ha már egyszer megkapták, miért ilyen balfékek. Summa-summárum baromira elítélem amit a bálnavadászok tettek, de a SS is rika bénaságról tett tanúbizonyságot a videó alapján. Aztán lehet árnyalná a képet egy helyszíni beszámoló, hogy pl. lerohadt a csúcsjárgány, ezért vesztegeltek a hajó előtt, stb. Én az alapján mondom amit a filmen láttam.

 24283. zwaan 2010 jan 06. 21:28  
Hát azért azok a fess egyenruhások...nekik sokkal jobb volt a marketingjük.
 24282. Luciferin 2010 jan 06. 21:22  
Soha nem értettem a nőket...
Garfnak van tökéletesen igaza.
A katonaságtól nem lett férfi az ember.
Még akkor sem ha esetleg ezt megpróbáltuk elhitetni a nőkkel.
 24281. Káplán 2010 jan 06. 20:55  
Zárómondatként csak annyit mondanék, hogy nem kötelező a kiskapukat keresgetni és azokat kihasználni.Én  bálnapárti vagyok.  PONT.
 24280. vizidino 2010 jan 06. 20:51  
"Azért bizom benne, hoigy ha valaki eléd áll az úton, azt nem ütöd le, hanem kikerülöd. :)"

feltéve ha előtte nem vakított meg :)

"Mintha nem látnád, hogy a japánok milyen elitélhető módon kijátszák a törvényt."

Nem azok a japánok akik ott vannak. Azok melósok, akiktől nem ehet elvárni, hogy ne a munkájukat végezzék, mint előttük ki tudja hány nemzedéken keresztül az őseik. A cégek akik odaküldik őket, azok feltételezhetően igen. Bár tudtommal nem a törvényt szegik, hanem annak kiskapuit használják ki, A törvényen pedig nem ők hagyták a kapukat, hanem a t. politikusok, még csak nem is a sajátjaik.
A magyarországra illegálisan szemetet hordó kamionok sem attól álltak/állnak le, ha a kamionok elé banánhéjet hajigál pár idióta. Hanem ha a céget aki odaküldi, otthon becsukják.
 24279. Káplán 2010 jan 06. 20:37  
Azért ne feledd a tömegoszlató hangágyút, a vizágyút, stb, amelyeket a japcsik használnak.  A példád teljesen rossz.
Mintha nem látnád, hogy a japánok milyen elitélhető módon kijátszák a törvényt.  Ferraris rokkant igazolvánnyal.
Azért bizom benne, hoigy ha valaki eléd áll az úton, azt nem ütöd le, hanem kikerülöd. :)
 24278. vizidino 2010 jan 06. 20:30  
Az adott szituban (lézerrel vakítgatták, bűzbombákkal dobálták, kötelet a hajócsavarra, stb.) számítaniuk kellett volna rá (én úgy emlékszem régebbi felvételekről elég gyakran végeztek veszélyes manővereket egymás közelében bálnavadászhajókkal). Ha én egy ferrarival janiznék egy kamion előtt, lézerpointerrel vakítgatva a sofőrt meg kutyaszart dobálva a szélvédőre, tuti nem állnék meg előtte a padkán. Hátha nem kerül ki.

 24277. Káplán 2010 jan 06. 19:58  
Megnéztem még párszor a videót. A japcsi hajó egyértelműen RÁFORDULT a másikra. Talán biztak abban a japánok, hogy ezzel kikényszerithetik a távozásukat.  Az aktivisták nem gondolhattak arra, (mint ahogyan egy normális tengerész sem), hogy legázolják őket. Rendkivül aljas húzás volt. Remélem a kormányos és a kapitány műanyag lakatú zárkába kerül.
 24276. Káplán 2010 jan 06. 19:48  
Tisztán akartak látni a japcsik.:)
 24275. Mirci 2010 jan 06. 18:40  
Butus kandúr, hiába magyarázkodsz, a végeredmény mégis kedvező volt (NőI szemmel nézve...;-)))
 24274. Garfield33 2010 jan 06. 18:36  
Butus lányok, csak vicceltem....
Értem én, mire gondoltok, de továbbra is azt gondolom, hogy a seregtől nem lett férfi az ifjakból.
A normálisabbja megtanult pár túlélési technikát (mint említettem a sunnyogást, egyebeket), mindenki megtanult berúgni, ha addig nem, és a rosszabja megtanulta, hogyan alázza, ekézze és szívassa a gyengébbeket.
 24273. vizidino 2010 jan 06. 18:33  
Láttad a képeken/videón  a két hajót? Szerinted összemérhető a mozgékonyságuk? Mivel magyarázod azt (a bénaságon kívül) hogy el tudták őket gázolni?
Mindez persze teljesen független attól, hogy szerintem ilyen költségekkel hatékonyabban is lehetne a tenger védelméért tenni, mint lézerekkel meg bűzbombákkal játszadozni.
 24272. VasMacska 2010 jan 06. 18:08  
hmmm. Igazad van! Meg mi a fenének is avatkoznak bele a japánok kutatási célú bálnavadászatába... és maradhattak volna igazán otthon is, a jó meleg kandalló mellett. Ott se vizesek, se hajótöröttek nem lette volna!

De valószínűleg a hajót éppen azért kapták, hogy a ne a bálnafeldolgozó hajót érhessék csak utól, hanem azt, amelyik vadászik a bálnákra.
Na hát itt utolérték.
Azért arra nem hiszem, hogy van irodalmi példa, hogy ebben a csatározásban  a bálnavadászok a bálnavédőkre is vadásznak. Mert itt nem csak arról van szó, hogy lespriccelik őket hideg tengervízzel, hanem arról, hogy leszakították a hajójuk elejét. Az életükre törtek. Nem hiszem, hogy a hajózási jog elnézőbben kezelné ezt a tényt, mintha ezt a magyar jog szerint kellene megítélni. Szerintem.

Nekem van szerencsém ismerni az egyik, vagy talán az  egyetlen magyar  Sea Shephard aktivistát, Kristóf Veronikát, akiről itt a DC-n is találsz cikket.
 24271. vizidino 2010 jan 06. 17:54  
Hát, szerintem meg megérdemelték. Kaptak egy rohadt drága játékszert, hogy a sokkal lomhább, lassabb, kevésbé manőverezőképes bálnavadászhajót hergeljék, és annyira bénák hogy elüttetik magukat vele. Mennyi értelmesebbet lehetett volna egymillió dollárból kezdeni...
 24270. VasMacska 2010 jan 06. 17:10  
És a roncsmerülés alkalmával majd lolvashatjuk  a táblát: Ez az a hajó, amelyiknek elsőbbsége volt.

Szerintem ez kimeríti a  több emberen elkövetett emberölés kísérletének a kritériumait. ( mármint a magyar jogrend szerint)
 24269. Bunny 2010 jan 06. 17:07  
Igen, a jobbról jövőnek elsőbbsége, a balról jövőnek vízágyúja van. Ez így korrekt egy tengeri ütközetben!
 24268. VasMacska 2010 jan 06. 17:06  
és akkor mivel is magyarázzuk a vízágyúzást? azt meg a balról jövőnek szabad? :D
 24267. Káplán 2010 jan 06. 16:47  
Két gépi hajtással közlekedő jármú esetén a jobbról jövőnek van elsőbbsége. Elvben. :) Megnéztem a videót. A japcsi hajó gyorsabb volt és hátulról közelitve legázolta a trimaránt.
 24266. elche 2010 jan 06. 16:45  
Ebben a cikkben van egy videó, nekem nem világos, ki hogy manőverezett. Úgy látom, mintha a kis csónak motorja is menne, mert mögötte habzik a víz, de hogy pontosan mi is történik?...
 24265. Káplán 2010 jan 06. 16:19  
Ezak a  szlovákok igazán vagányak .:(
 24264. Káplán 2010 jan 06. 16:09  
Ezt hivták a II. vlágháborüban legázolásnak. Akkor azonban tengeralattjárók elleni küzdelem folyt. Most meg a japánok emberkednek.
 24263. zwaan 2010 jan 06. 15:28  
Én arra gondoltam, amire Mirci. :-)
Persze az is lehet tekintélyes, de egy férfit nem az tesz naggyá. ;-)



 24262. Mirci 2010 jan 06. 15:01  
Nem feltétlen a fizikai dolgokra gondoltam...
Gondolom, te nem hallottál még fontos belső tulajdonságokról (bátorság, találékonyág, stb.)
;-)))
 24261. Garfield33 2010 jan 06. 14:36  
No speciel ezt a kifejezést nem hallottam még arra szervre...
 24260. Edka 2010 jan 06. 13:47  
Jaajj, csak azt ne!!!! :-o
 24259. zwaan 2010 jan 06. 13:22  
Renoméja?
 24258. Garfield33 2010 jan 06. 12:32  
NőI szemmel?
A katonaviselt hapsiknak nagyobb volt a .... hogy is mondjam, szóval izé....???
 24257. Káplán 2010 jan 06. 12:15  
Épitőszázad? Emlékszem? Ez rosszul esett. .:)

 24256. Bunny 2010 jan 06. 12:14  
Ahogy a Simpsons-ban mondták: ágyútöltelék, ágyútöltelék, ágyútöltelék ...
 24255. aron5 2010 jan 06. 12:13  
az én időmben azt kezdte, hogy 50 évre adott felmentést. :) büszkén el is tettem.
 24254. Mirci 2010 jan 06. 12:12  
NőI szemmel nézve akkor is jelentős a különbség...
Egyébként Káplán jól emlékszik, a mérnökjelöltek bizony keményen dolgoztak az építőszázadokban...

Hát igen, azt nem tudom elképzelni, mit kezdett a honvédség egy bölcsészjelölttel :-DDD
 24253. Káplán 2010 jan 06. 12:07  
Arra gondoltam, hogy minket keményen dolgoztattak .:) Persze, így gyorsabban telt az idő.

 24252. Garfield33 2010 jan 06. 12:05  
Jó? Dehogy. Jó hely nem volt, csak kevésbé rossz.
Szar volt katonának lenni, még úgy is, hogy az utolsó egy évet itthon voltam, és reggel bementem, délután hazajöttem.
 24251. Káplán 2010 jan 06. 11:55  
Akkor Ti "jó" helyen voltatok.:)

 24250. elche 2010 jan 06. 11:52  
Hát igen, ma már azért másként tekint az ember a seregre, ami inkább arra volt jó, hogy egy időre kivonja a munkaerőpiacról az aktívak egy részét, és így fenn lehetett tartani a "teljes foglalkoztatottságot". Mindegy, az én szolgálataimra nem tartott igényt a honvédség (vagy lehet, én nem tartottam igényt az ott tanulhatókra? fedje ezt jótékony homály), de olyan nagyon ezt nem bánom...
 24249. PDIC 2010 jan 06. 11:50  
Nálam is ez a mindenholalvás volt az egyetlen (akkor) hasznos dolog, amit ott tanultam. :-))
 24248. Garfield33 2010 jan 06. 11:47  
Ez marhaság.
A katonaviselt ember arról ismerszett, hogy kiválóan tudott sunnyogni, feleadatokat elkerülni és hihetetlen szituációkat megmagyarázni. Ja, és állva, ülve, guggolva aludni...
Első   1 . . . 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 . . . 707
Fórum v1.104 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Gubal Island - Rosalie Moller Wreck

Egypt, Red Sea

1/3 db alapján:átlagosan érdekes(átlag: 4) nehéz körülmények
max: 38m, látótáv: 10-25m , áramlás

szafaris megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág nyílt vízi fajokjelentős halraj nyílt vízben

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés