2006 legérdekesebb cikkei

Egyéb

Az év utolsó napján visszatekintünk, milyen érdekességekkel tudtunk szolgálni honlapunk olvasóinak.

Ebben az évben is folytatódott beszélgetéssorozatunk, Varga Izabella színésznő, Szalai László tűzoltó százados, Dr. Gőbl Anna búvárorvos és Rákóczi Ferenc rádiós műsorvezető válaszolt kérdéseinkre. Számos úticélról készült hosszú beszámoló, így szerepelt oldalunkon Dahab, Kuba, Bali, Gran Canaria, Fuerteventura, Lanzarote, a török Riviéra, Marsa Shagra, de jelent meg dél-afrikai cápás merülés, egyiptomi luxusszafari, dorogi jég alá merülés leírása is.

Új sorozatot kezdtünk, a Búvár Bár a búvárkodásról kicsit talán szubjektívabb módon szól. Néha nagy élményekben van részünk, időnként az utazás kellemetlenségeiből lesz maradandó emlék. Így aztán ebben a cikksorozatban esik szó tunéziai roncsokról, adriai polipról, tenerifei mantakalandról, pilismaróti rákokról.

Az érdekes hazai vonatkozású hírek közé soroljuk Riczler Gusztáv 270 méteres rekordmerülését, de komoly tapasztalatokat szereztünk elég sokan az immár üzemelő hazai dekókamrában is, ahol szárazmerülésen vettünk részt. A búvárbalesetek kezelése kapcsán biztosítókat kérdeztünk a biztosítások érvényességéről, az utazáshoz pedig hasznos lehetett cikkünk, melyek a légitársaságok poggyászra vonatkozó előírásairól szóltak. Örömmel adtunk hírt arról is, hogy immár a UEF is a CMAS tagszervezete. Gratulálhattunk a Korall Búvár Klub 25. születésnapjához is, a dorogi idénnyitó kapcsán szót ejtettünk az új víz alatti tárlatról és magyar búvárfotós sikereknek is örülhettünk. A hazai búvárok helyt álltak az árvíz idején is, sokan részt vettek a védekezési munkákban. Az év egyik szomorú híre volt búvártársunk halála a Baradla barlangban, és 76 évesen elhunyt Z. Vincze György, az egyik legismertebb magyar búvárkönyv szerzője.

Nemzetközi vizekre evezve sem csak jó híreket kellett közzé tennünk. A magyar áldozatot is követelő dahabi robbantás sokunkban hagyott mély nyomokat. A külföldi sajtót szemlézve búvárbalesetekről is hírt adtunk, hogy tanulságul szolgáljanak. Dave Shaw balesetének elemzését sokan olvasták, de több furcsa újralégzős balesetről is írtunk, illetve a még mindig gyakran előforduló elsodródás időnként tragikus következményeiről. A krokodilvadász halálos balesete szintén nagy vihart kavart. Érthetetlenül szemléljük, ahogy a veszekedő örökösök hagyják széhullani Cousteau kapitány legendás Calypsóját. A Környezetvédelmi rovat számos híre bizonyítja, hogy a tenger élővilágának védelme érdekében is sokat kell még dolgoznunk.

Az egyéb érdekességek, a teljesség igénye nélkül: szót ejtettünk a hibbant búvárról, aki balesetet szimulált, hogy kimenthessék; egy búvárrekord során 979-en voltak egy merülőhelyen; csúcsokat döntenek az extrém vasalók is; a világ legnagyobb mesterséges zátonya, az Oriskany repülőgéphordozó roncsa is a víz alá került. A mesterségesen elsüllyesztett roncsokból egyre több lesz, hiszen igen sok búvárt vonzanak. Persze nem csak a mesterséges merülőhelyek tartogatnak meglepetéseket. A víz alatt folyamatosan kerülnek elő még nem ismert hajók, Egyiptomban is zajlanak víz alatti ásatások, Hurghadán repülőroncs merülhető, Izraelben pedig víz alatti múzeum nyílt. Váratlan meglepetéseket okoz az élővilág is, Tudomány rovatunkban többször is írtunk új fajok felfedezéséről. Folytattuk a búvárfilmekről szóló sorozatot is, ebben az évben a kalandfilmekről és az első "tévés búvárról" írtunk. Folytatódott a szabadtüdősök rekorddömpingje, ennek az évnek Natalia Molchanova volt az egyik sztárja. Bár nem cikkekről van szó, a 2006 során igencsak megszaporodó fotók a Képtárban szintén érdemesek az átböngészésre.

Ennyi talán elég is a felsorolásból, sőt, bízunk benne, hogy rendszeres olvasóink számára már minden említett cikk ismerős. Ígérjük, jövőre ugyanígy figyelemmel kísérünk mindent, ami a búvárkodásban a házunk táján vagy külföldön történik!

Car Cemetery

United Arab Emirates

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 15m, látótáv: 4-10m

speedboat-os megközelítésroncs merülés scenic, nézelődős merüléshomokos élőhely sziklás, hasadékos élőhely nyílt vízi fajok mesterséges élőhelynagy rája