Siralmas évet zárhatnak az utazási irodák

Egyéb

A hazai utazási irodák a nyári szezonban nem teljesítettek valami jól, és a télre sem várnak kirobbanó érdeklődést.

A háztartások ugyanis a leggyakrabban az utazásokon spórolnak, amin az sem segít, hogy sokszor hihetetlen akciókkal próbálkoznak az irodák. Némelyik irodát azonban ez sem menti meg, a közelmúltban az Omnitours függesztette fel működését. A Desert Voyages pedig, mivel nem tudta kifizetni a repülőtársaságot, Tunéziában hagyta az utasait.

A nyári spórolások miatt a charterjáratok kapacitása 10-15 százaléka csökkent.
Ez részben annak is köszönhető, hogy sokan korábbi szokásukat megváltoztatva idén repülő helyett autóval indultak útnak. A hagyományos üdülési célpontok mellett, mint Görögország, Spanyolország és Olaszország, egyre inkább hódítanak az olcsóbb utazások, mint Bulgária.

Az utasok a legjobb ár-érték arányú utakat keresik, idén Egyiptom bizonyult a sláger úti célnak.
A télre szintén nem várnak javuló forgalmat, mivel a magyarok a nyugati gyakorlattal ellentétben általában csak egyszer mennek nyaralni. Az egyik utazási iroda vezetője azt is elmondta, sokan azért halasztják el a téli utazásukat, mert tartanak az adóhatóság vagyonosodási vizsgálatától.

[ pénzcentrum.hu ]
Kapcsolódó írásaink:
Minden információt -ról.

9. Mirci 2008 okt 09. 18:16
Hát igen, a repjegyárakhoz hozzátartozik, hogy tavaly nagy lelkesen akartunk Tanzániába menni, akkor 150 EFT körül lett volna repjegy, de sajnos mire észbekaptunk, lekéstük a legjobb szezont. Idén nézem a repjegyeket, hát bizony a Bécsből, Münchenből induló Neckermann charterek ára éppen a duplájára ment :-((( Malév nem is indít, csak januárban (legvadabb főszezon) néhány járatot, de árakat még nem írtak ki. El is vette a kedvünket a dologtól, arról nem is beszélve, hogy a kinti árak is jócskán felkúsztak, szóval az idén összességében közel másfélszeresébe került volna a dolog, le is mondtunk róla...
 8. elche 2008 okt 09. 14:24
Akkor mesélek az én kedvező tapasztalataimról is.:) Az Airberlin nagyon jó (tökolcsónak viszont nem mondanám, épp most néztem, szúrópróbaszerűen február közepére a legolcsóbb repjegy Hurghadába oda-vissza 338 euro, egy nappal előtte már 508! és ez utóbbi nürnbergi megállással, Bécsből, szóval minden csak nem kényelmes), bár egy eurós jegyeik nincsenek. A Kanári-szigetekre viszont velük volt a legjobb menni, jó gépek, jó kiszolgálás, stb. Egyébként nálam általában a repjegy a kiindulópont, körbenézem a társaságokat, hol találok esetleg valahol valami nagyon-nagyon jó akciót. Utána a szállást gyakorlatilag mindig a wshtravel.com-on keresztül foglalom Európán belül, nekem bejött, olcsóbbat még nem találtam náluk (már ha a hostelkategórián árnyalattal jobbra vágyok). A bankkártya simán megy, és csak 1-2 apróságra kell figyelni.

Amit leírsz, teljesen rendben van, csak mind ismerünk olyat, aki egy nem tetsző szállásnál nem gyorsan cselekszik, hogy másikat keressen, hanem őrjöng vagy kétségbeesik.:) Ilyet utazási irodától is vehet, de az efféle aggódó utastársnak barátilag szervezni nem túl kellemes, mert bármi apróság közbejön, balhé lesz a vége. Tehát szerintem a szervezősdihez nagyon fontos az, hogy normális, kialakult társaságod legyen. Aztán nyelvismeret, rámenősség, ügyesség, pénz a bankkártyán, és már bele is lehet vágni. Tény, hogy iroda által kínált, szállás, repjegy utazási csomagot kizárólag akkor veszünk mi a magunk részéről igénybe (így viszont még mostanában is), amikor egyszerűen kihagyhatatlanul olcsó, vagy ha nem is félelmetesen olcsó, de kedvező árú egy aránylag érdekes helyre. Így voltunk Madeirán, Törökországban, Fuerteventurán, stb. Nekem ezek az olcsó last minute azért is jók voltak, mert például a normál árhoz képest spórolt 50 rugóból 2 éjszakát máshol tölthettünk a hét alatt, hogy azt a részt is megismerjük, nem sajnáltuk a pénzt étteremre, merülésre, stb.
 7. Mirci 2008 okt 09. 13:24
Mi teljesen önállóan szerveztük, méghozzá így:

Jegyet lehet venni az Egypt Air honlapján 10-15%-kal olcsóbban, mint utazási irodában. Tény, hogy charter jegyet nem, de így nem lesz sokkal drágább a charternél kairói átszállásal - és akár városnézéssel. (Amúgy általában lehet önmagában is charter jegyet venni utazási irodában.) Egyébként bécsi indulással az AirBerlin indít tökolcsó fapadosokat Egyiptomba.

Kairóban szállást itt foglaltunk. Belvárosi hostelek 3-10 €/fő/éj, saját szobában, legtöbb saját fürdőszobás.

Sharmban a szállodát ezen a honlapon kinéztük, foglalni is szerettünk volna a thomascook-on keersztül, de nem fogadták el a magyar bankkártyákat :-( Szóval a reptérről odamentünk, és egy kis baksissal elősegítettük a kedvező üzletkötést. Amúgy a Halomy holtelben laktunk (25 $/fő/éj félpanzióval), nagyon jó helyen van és abszolút eléri a hazai 3* kategóriát. A búvárbázisát (SharmDivers) meg külön tudom ajánlani, eddig velük volt a legkedvezőbb tapasztalatom.

Dahabban eredetileg volt foglalásunk, a magyarok üzemeltette Golden Star, de az egy nagyon sz*r hely, viszont van wifi, szóval kinéztünk egy másik szállodát, a srácok átsétáltak, megegyeztek és átcuccoltunk ide.

Hát ilyen egyszerű... Manapság a neten tényleg szinte mindent el lehet intézni...
 6. pygmy 2008 okt 09. 13:09
igazad van, mi is kocatúristaként kezdtük anno, és el kellett telnie pár évnek ahhoz, hogy felbátorodva egyedül induljunk el
az egyéni szervezés teljesen új dimenziókat nyitott olcsóbbsága mellett
a rep.jegyeknél azt remélem, előbb-utóbb Egyiptomba és bármilyen tengerentúli helyre fapadossal utazhatunk
modjuk azt megnézném, amikor az arabok 30 perc alatt leürítik az érkező és felpakolják az induló gépet:)

aki nem tud magának összerakni utat, annak meg jó lenne egy virtuális iroda, egy portál (már vannak ilyenek?), ahol csak összeklikkelgeti az ember az útját...
nincs szükség színes és drága prosikra, ügyfélszolgálatra szép pultos lányokkal, ott a net, barangolj

az árakról meg annyit, sajnos a felduzzadó orosz és kinai (majd indiai) túristatömegek felverik az árakat rendesen

5. elche 2008 okt 09. 12:46
Azért az irodáknak is megvan a saját szerepe. Egyszerűen azért, mert rengeteg ember képtelen lenne (honnan is értenének hozzá?) önállóan megszervezni egy utat, vagy ha képes is rá, azért először mindenki biztosra megy. Én is így voltam ezzel. Aztán ezen túl lehet lépni, de amikor az ismerős vagy a cimbora szervezget, mind tudjuk, annak is megvan esetleg a maga kockázata, ha a jóbarátnak esetleg nagyobb a szája, mint a szervezőkészsége... Most, ennyi út után már nagyjából tudom, hogy szinte biztosan olcsóbban és jobban tudok megcsinálni szűk körben egy utat, mint az iroda, igaz, nem is a keresetszerzés a cél. Ha az lenne, semmi különbség nem lenne az árakban, attól tartok.

Másrészt irodák nélkül honnan lennének jó kis közvetlen charterek, nyomott repjegyárakkal, mondjuk Egyiptomba?:)
A további 4 bejegyzés a fórumban olvasható.

Um El Faroud Wreck

Malta

3/6 db alapján:érdekes(átlag: 4.2) nehéz körülmények
max: 34m, látótáv: 10-25m , áramlás

parti merülésroncs merülésmesterséges élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.