»» ««

Búvárverda: Kia Cee'd SW

Egyéb
1/2. oldal

Koreai autó, előítéletek? Dobjuk őket félre, és nézzük objektíven mit tud a Kia legújabb kombija, alkalmas-e vajon búvárautónak?!

Nagy érdeklődéssel vártam erre az autóra, hiszen eddig még nem volt még szerencsém a koreai márka egyetlen példányához sem. Akit az érdekel csak, milyen a Kia, lelövöm a poént: teljesen rendben van- ha volt eddig, rakj félre minden negatív előítéletet!

Albumhoz klikk a képekre.
A tesztelt példány EX felszereltségi szintű, tehát nem a csúcsfelszereltségű 1.6 literes 115 lóerős turbódizel motorral felszerelt Sport Wagon, lefordítva a kombi karosszériás Kia Cee´d_sw. Bár az autó márkája koreai, ahogy egy barátom fogalmazta akkor kerül ez az autó Koreába, ha oda adják el. A Cee´d-et európaiak tervezték, és Európában gyártják európaiaknak.

Csapjunk is bele, nézzük mennyiben alkalmas egy vagy több búvár számára?
A pakolhatóság vizsgálatához kvázi (értsd: önkényesen választott) szabványként továbbra is az itthon legnépszerűbb 15 literes acél palackot, és egy Aqualung Classic, azaz közepes méretű megtömött búvártáskát használunk mértékegységként.

A majdnem négy és fél méteres kombi karosszéria egyáltalán nem számít hosszúnak, mégis már első pillantásra hatalmasnak érezzük a csomagterét, és nem is okoz csalódást. Az 534 literes csomagtartó kellően tágas. Ahogy a képen is látszik mind a búvártáskát, mind a 15 literes palackot hosszában kényelmesen eltüntette, még hely is maradt bőségesen mögöttük. őszintén bevallom, 4.5 méteres mérete alapján én nem vártam ennyire nagy csomagteret. A kombi autókban a kalaptartó jellemzően puha roló, ami inkább a takarást szolgálja, és ez így van a Cee´d sw-ben is. Ezt a redőnyt egy laza mozdulattal lehet visszaküldeni a tárolójába, amit egyébként ki is vehetünk a helyéről. Ez pedig azért nagyszerű, mert ha a következő néhány (szám szerint négy) mozdulatunk a csomagtartó síkjába nyitható hátsó üléssor átalakítása lenne, egy dög nagy egybefüggő belteret kapunk. Hogy ez mégis mekkora?

Alap csomagtartó is jó nagy.
Nos, vettem a fáradtságot (és a mérőszalagot), és lemértem: nagyjából 167x105 centi alapterületet és 78 centi magasságot mértem, ami elég lehet akár egy kisebb elefánt vagy rövidebb nyakú zsiráf szállítására is, de egy nem túl magas merülőpár akár aludhat is itt. Komolyra véve, így összenyitva inkább az autó rugózása mintsem mérete szab határt a pakolhatóságának, de alap csomagtartó is bőségesen elegendő akár 3-4 búvár komplett cuccának szállítására is. Ha pedig kisebb, szészóródó dolgokat is szállítanánk, a fenéklemez alatt fiókos rekeszeket találunk, sőt oldalt a kerékdob mögött is. Szimpatikus figyelmesség a 12V-os csatlakozó is hátul vagy a hálórögzítő gyűrűk. Pótkereket viszont csak mankókerék formájában találunk, ez az ára a rekeszeknek (is).
Egyszóval a raktérről csak jókat tudok mondani, és külön kiemelném még a hátsó ajtó kialakítását, ugyanis az belenyílik -méghozzá nem is kicsit- a tetőbe, ennek következtében hatalmas nyíláson lehet megrakni a belsőteret. Kétajtós hűtő simán beugrik... Többen kérték, nézzük meg azt is, megvédi-e az embert esőtől a csomagtartó ajtó. Mint kiderült, a Kia Cee´d sw kiváló esernyő, és mivel nincs pereme hátul ezért könnyen fel lehet ülni (ez öltözéskor is jól jöhet!), az ajtó pedig bőven takar és magasra nyílik, nem fejeli le a méretesebb búvár sem.

Elszakadva az igen jól sikerült hátsó traktustól a belsőtérre vessünk pillantást. Kellemes bár nem extra anyaghasználat és igen izléses műszerfal fogad. A négy irányba állítható bőrkormányon az átlagos gyári audiórendszer kezelőszervei is helyet kaptak. Az ülések kellemesek és több ponton állíthatóak, a 182 centimmel jól elfértem magam mögött, és van könyöklő elől-hátul. Nyilvánvalóan nem hiányozhat sem az ABS és az ESP, sem az automata klíma. Ráadásként még a fényresötétedő visszapillantó tükör és kuriózumként iPod sőt USB csatlakozás is belefért az EX felszereltségbe.

Kipróbáltuk tóparti földes úton, ami nem okozott problémát (persze azért nem mezőgazdasági kisteherautónak való). Teszteltük autópályán és közúton, teljesen jól viselkedett mindkét környezetben, és a motor könnyedén mozgatta az autót három személlyel és csomagokkal is. Különösebben az úthibákat sem reklámozta az utasoknak.

Az írás a következő lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2

Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


 13. elche 2009 jan 31. 20:18  
Ha kapunk rá lehetőséget, ki fogunk ilyet is próbálni.
 12. horvathv 2009 jan 31. 20:01  
Hogy is volt a cikksorozat kezdetén a beharangozó ?

 Tengerparton

Bányató partján :

becuccolva

4 komplett cuccal ,ólmokkal együtt ...
Teszteljetek valami jó kis pick up-ot is. Az újak állítólag már fogyasztásban is jók. Vagy nem ?
 11. Káplán 2009 jan 30. 13:05  
Ja. Volt az is.. Bár az MZ motor
Csodakütyü..  (csoda, hogy ment) ...
 10. vizidino 2009 jan 30. 13:02  
"Állitható rugózás/magasság talán a Citroennél volt régen.."

Meg az MZ -n :)
 9. Darth-Digilog 2009 jan 30. 12:35  
Én nagy Kia Fun voltam, két Kiám is volt, és szuperek voltak. Még az első Kia Sephiám volt, csomóan megállítottak ha parkoltam, hogy ez milyen autó. 5 évig használtam, beleraktam 170.000 km-t, gond nélkül. Nem véletlen, hogy a német megbízhatósági listán 5. helyen van a Kia. Ja,elötte is csak japán autó van, német nem.
A további 8 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Anga Faru /Shark Nursery

Maldives

1/1 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) átlagos nehézségű
max: 24m, látótáv: 10-25m , áramlás

napihajós megközelítésfal merüléskorallos, trópusi élővilág sziklás, hasadékos élőhelycápa

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés