»» ««

Búvárverda: Fiat Qubo 1.3 Mjet

Egyéb
1/2. oldal

Búvárverda sorozatunkban most kitérőt teszünk a kisebb méret felé: lehet egy négy méter alatti autó is praktikus számunkra?

Tesztalanyunk a Fiat Fiorino Qubo 1.3 JTD modellje. Első ránézésre is egyéni külseje mégis valahogy ismerős lehet, és valóban, az autó a PSA és a Fiat közös terméke, ezért ugyanez a forma köszön vissza a Peugeot és a Citroen választékából is.

Profilból
Az autó kimondottan kicsi, nincs négy méteres hosszúságú, ami alapján akár legyinthetünk is, hiszen az eddigi 4.3 -4.5 méteres autókhoz képest ez nyilván rövid. Viszont valamit nem szabad elfelejteni, a kialakítás inkább a kisteherautókhoz közelít, mint a hagyományos személyautókhoz. A magas üléspozíciónak köszönhetően nem foglal egy ülő utas annyi helyet a hosszúságból, mint egy klasszikus személyautóban, tehát várjuk ki a teszt végét az ítélethirdetés előtt.

Csapjunk is bele, nézzük mennyiben alkalmas egy vagy több búvár számára?
A pakolhatóság vizsgálatához ismét az itthon legnépszerűbb 15 literes acél palackot, és egy Aqualung Classic, azaz közepes méretű megtömött búvártáskát használunk mértékegységként.

Az autó felépítése tehát inkább a kisteherautókkal rokon, ennek egyik jellegzetessége a hátsó ajtó. Hatalmas, felfelé nyíló fémlemez, ami igazán jól pakolhatóvá teszi akár nagy méretű tárgyakkal is az autót, és eső esetén akár egy kisebb adriatúrányi búvártárs elfér alatta. Apró hátránya talán, hogy parkolásnál figyelni kell, legyen elég hely kinyitni. Ha nincs hely akkor se keseredjünk el, ugyanis a hátsó utasajtók tolóajtók, és adott esetben innen is hozzáférünk a csomagtérhez, de szerintem a hátul ülőknek is nagyon kényelmes megoldás, a Fiatnál a tetejében a két oldali tolóajtó alapfelszereltség.
És akkor el is jutottunk a csomagtérig. Nos, alapterülete nem nagy, sőt- kicsi, de erre azért számítottunk. Palack hosszában esélytelen, hogy elférjen és így nyilván az annál hosszabb búvártáska sem. Keresztbe rakva tele is vagyunk, ez tehát nagyjából hozta amit várt az ember, bár hozzáteszem azért az autó hosszához képest így sem rossz, 330 liter, ha kalaptartót kivesszük 650, de ilyenkor ajtó nyitáskor azért figyeljünk, ne guruljon ki semmi hátul.

Egymásra csukva
A hátsó üléssor háttámlája egy mozdulattal lecsukható... az ülőfelület tetejére, így viszont annyira magas lesz az építményünk, hogy szinte egy búvártáskányi szintkülönbség van, ez tehát nem igazán segít rajtunk. Szerencsére lehet tovább csukni az egészet, sőt ki is vehetőek az ülések, így viszont a hátsórész egy platóvá alakul, aminek a magassága is áruszállító méret. A hátsó sor osztottan dönthető, így azért van lehetőség arra, hogy egy hátul ülő harmadik utassal együtt is egy nagyobb, egybenyitott felületünk legyen, ahová már lehet pakolni.
Nem tudom egyértelműen bírálni vagy dicsérni a megoldásokat, nekem szimpatikusabb amikor az ülőfelületet előrehajtom és a háttámlát helyére lehajtva kapok egy sík felületet, így szerintem az egymásra hajtogatott ülés, ha nem szereljük ki, túl sok helyet foglal. Ennek ellenére ha azt nézzük, még mindig egy dög nagy, a gyártó szerint kettő és fél köbméteres teret is nyerhetünk a kisautónkban, azért ez komoly. Egyszóval alapesetben valóban kevés a raktér, de kompromisszumokkal egész jól pakolható kisautót ismertem meg a Qubo-ban.

Továbbhaladva az autó méreteit vizslatva nézzük az utasteret. A magas (én csak hokedlinek hívom) üléspozíciónak köszönhetően meglepően jól el lehet férni, a 182 centimmel még magam mögött is tudtam ülni. A hatalmas üvegfelületek világos belső teret és jó kilátást adnak, mint ahogy a teherautós nagy elefántfül tükrök is. Anyaghasználat egyszerű, de vidám és személyautós, sőt a nálunk járt felszereltségű modellben szinte környezetidegen elem is volt, például a multikormány, vagy a hangvezérlő egység- túlzottan kilógtak az autó minőségi szintjéből, de az ilyennek az ember inkább örül. Szerencsére nem találunk kisteherautós borzalmakat sehol, mint a csupasz, kárpit nélküli felületek, ócska műszerfal, slaggal tisztítható üléshuzat- ezt az autót személyautónak tervezték, nem egy teherbe szereltek még egy padsort. Hátsó utasainknak is jó kilátás van, sőt a hátsó ablakfelületeket be is sötétítették.

Az írás a következõ lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2

Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


 4. Kékbálna 2009 már 11. 21:16  
Pfúj!!
 3. Káplán 2009 már 11. 21:13  
Vagy igazi inyencség ? ::))
 2. Kékbálna 2009 már 11. 21:11  
Az hagyján. De ha a maga ülébe ül, na az már perverzió!
 1. Káplán 2009 már 11. 19:27  
Kis varázsautó lehet. Mert ahogyan írod:  "a 182 centimmel még magam mögött is tudtam ülni." akkor a 182 centiddel magad előtt ültél. Csak tovább gondolva: érdekes látvány lehet, amikor még magad mellé is ülsz ::))



Merülőhelyek

Abu Nuhas, Giannis D Wreck

Egypt, Red Sea

8/10 db alapján:érdekes(átlag: 4.2) átlagos nehézségű
max: 24m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág nyílt vízi fajok mesterséges élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés