»» ««

Bizarr tragédia

Egyéb

Egy szaturációs búvárokat kiszolgáló hajó süllyedt el, a fedélzetén levő dekókamrában rekedt búvárokkal együtt.

A Koosha-1 nevű hajó Irán partjai közelében dolgozott, a fedélzetén levő búvárok víz alatti olajvezetékeket fektettek. Mint ahogy az a szaturációs búvároknál megszokott, a munka végeztével a búvárok a hajó fedélzetén levő dekókamrában tartózkodtak, itt napokat kell eltölteniük addig, amíg a felszíni nyomásra hozzák őket. A Koosha-1 egy olajfúrótoronytól tartott a part felé, amikor viharba került, és elsüllyedt. A fedélzetén tartózkodó 73 emberből 60-at sikerült kimenteni, de 13-an (7 indiai, 5 ukrán és 1 iráni állampolgár) eltűnt. Azt lehetett tudni, hogy a hajó fedélzetén levő dekompressziós kamrában búvárok tartózkodtak éppen, de helyzetükből adódóan számukra képtelenség volt a gyors menekülés. A hajó ráadásul szinte percek alatt a mélyre süllyedt.

A hajó elsüllyedése után azonnal riasztottak mindenkit, aki csak a segítségére lehetett volna a bajba jutottaknak, hiszen tudták, a kamrában korlátozott a rendelkezésre álló légzőgáz mennyisége. Sajnos már nem sikerült időben a segítségére sietni a búvároknak, akik a 72 méteren levő kamrában életüket vesztették. Mind a hatan indiaiak voltak, a hottesteket a későbbiekben hozták a felszínre. A baleset körülményeiről nem lehet sokat tudni, de sokan a nem túl szigorú iráni biztonsági előírásokat, az elavult berendezéseket tartják a felelősnek a hajó elsüllyedéséről, míg olyan hírek is napvilágot láttak, hogy a hajó túl volt terhelve, és emiatt következett be a baleset.

[ gulfnews.com, ndtv.com nyomán ]


Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


 8. Bevi 2011 okt 25. 19:03  
kb 3 eve kerestek buvarokat Irani vizekre feltetel volt hogy nem lehet Brit vagy Amerikai nemzetisegu, egy  haverom volt is kint egy turan a kovetkezore mar nem kellettek mert hoztak indiaiakat akik olcsobban dolgoztak es nem nyugatiak. Valo igaz az indiaiakon kivul senki nem nagyon akar dolgozni indiai cegnek eppen a biztonsag es fizetesi feltetelek miatt.
Altalaban ha ilyen helyzet fordul elo - sullyedo hajo - akkor a buvarok atmennek a HRC-be (hyperbaric rescue chamber) amit aztan vizre bocsatanak a rendszer onellato par napig. Modern hajokon mentohajok is vannak ilyenek. Lehet meg magat a harangot is hasznalni HRCnek bar abba tobbnyire 6 ember nem nagyon fer bele.
Abban lehetett meg remenykedni hogy az LST  (Life Support Technician) meg le tudta fujni a kamrat a vizmelysegnel melyebre - itt irtak is hogy ezek a rendszerek belso nyomas elviselesere vannak epitve. Maga a kamra meg ki is birna ennyit csak az ajtok befele nyilnak tobbnyire es ott mar lehet szivargas ha kinn nagyobb a nyomas. A buvarok kibirtak volna par oraig ugynevezett Lung Powered Scrubbereken, ami  egy cso sodalime - val toltve es azon at kell lelegezni hogy csokkenjen a Co2 kibocsatas.De itt annyira gyorsan tortent minden hogy semmire sem volt ido, azonnal elvesztettek a belso nyomast.
 7. Bunny 2011 okt 25. 15:27  
Külső-belső nyomás ... ugyebár az segíthet.
Bevi: Hát igen, van pár ilyen szép dolog az életben, sajna ez simán elképzelhető. Talán nem véletlen, hogy nem svéd, norvég, német stb. búvárok haltak meg, valószínű épeszű ember oda nem megy dolgozni ilyen cuccokkal, körülményekkel.
 6. Bevi 2011 okt 25. 12:07  
Amit tudni lehet a fedelzeten levo cement keszonok csusztak meg rossz idoben rossz rogzites miatt, allitolag a hajo is tul volt terhelve, es az elso amit elsodortak a merulesvezerlo volt, 60 meter koruli nyomas volt a dekokamraban a vizmelyseg szinten akkoruli. A mentohajo par oraval kesobb ert oda mindenki remelte hogy meg eletben lehetnek, a dekokamrakat le lehet zarni belulrol is. Sajnos ugy latszik semmire se volt ido az elso jelentesek szerint leszakadt a harang ami a rendszerhez volt kapcsolva, olyan gyorsan tortent, szinte azonnal meghaltak. Sajnos nem az elso ilyen eset.  Amit leselejteznek az Eszaki Tengeren azt atviszik a Mexikoi obolbe amikor meg mar ocskavas akkor megveszik az indiaiak es dolgoznak vele.
 5. Káplán 2011 okt 25. 11:38  
A FMEA azért arrafelé sem ismeretlen. Spóroltak.
 4. jokerke86 2011 okt 25. 10:44  
Azért durva, hogyha ki is bírná a dekókamra lent a nyomást, egy mentőakciót amíg megszerveznek és kiviteleznek, arra valószínűleg rég elfogy a levegőjük.
A további 3 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Zenobia wreck

Cyprus

7/7 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) átlagos nehézségű
max: 41m, látótáv: 10-25m

speedboat-os megközelítésroncs merüléshomokos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben földközi tengeri muréna legalább 1.5m-es hal

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés