»» ««

Titokzatos rengés

Egyéb

Kínai kutatók szerint mozgás volt a tengerfenéken az eltűnés idején.

Szokatlan mozgás volt megfigyelhető a tengerfenéken múlt szombaton abban a térségben, ahol a Malaysia Airlines MH370-es járatának akkori eltűnését valószínűsítik - jelentette a kínai állami média pénteken pekingi szakértőkre hivatkozva.

A kínai főváros tudományos és technikai egyetemének kutatócsoportja, amely szeizmológiával és a Föld belső fizikájával foglalkozik, az eltűnés idején rögzített adatokat elemezve arra a megállapításra jutott, hogy másfél órával az után, hogy a szóban forgó utasszállító repülőgép utoljára feltűnt a polgári radaron, onnan 116 kilométerre északkeletre a megszokottól eltérő mozgás történt a tengerfenéken. A kutatók szerint lehetséges, hogy a jelenség összefüggésbe hozható a Boeing 777-es tengerbe zuhanásával, mert az érintett övezet nem számít földrengésveszélyes területnek.

A csoport Malajziában telepített szeizmográfok adataira alapozta megállapítását.

A Kuala Lumpurból Pekingbe tartó repülőgépen - amely rejtélyes módon tűnt el, és azóta sincs nyoma - 239-en tartózkodtak, a 227 utasból 154-en voltak kínaiak. A tengeren több mint tíz ország több tucatnyi hajója keresi az utasszállító nyomait, eddig eredménytelenül.

[ MTI ]


Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


 12. Káplán 2014 már 18. 11:32  
Áttennék egy másikba és megröptetnék és azután rádobnák 1.000 m magasról egy sziklára. :)  Az ember találékony.
 11. Bunny 2014 már 18. 09:11  
Először is van már sárga doboz, narancssárga, rögtön kettő is, és a "fekete doboz" az. A neve ellenére ugyanis nem fekete, az csak azért ragadt rá mert mindig balesetnél kerül elő. Lásd fekete humor.
Másodszor csak a transzpondert lehet kikapcsolni, ami egy intelligens rendszámtábla a repcsinél nem az adatrögzítőt. Csak ugye meg kéne találni a roncsokat, hogy ez utóbbiból adatot lehessen kinyerni.
Harmadszor van automatikus jeladó ami lezuhanás után sugároz jeleket még víz alatt is, de annak van hatósugara. Szóval kívánságaid teljesítve vannak. Egyébként én se magamtól vagyok ilyen "marha okos(kodó)" csak van egy jó sorozat, a "Katasztrófák nyomában" amiből elég sokat meg lehet tudni a repülésről.

Ami számomra inkább elgondolkoztató, hogy egy ilyen repcsi nem olcsó, szóval elég sok minden belefér a büdzsébe. Mint a hírekből megtudtuk a hajtóművek hazabeszélnek, gondolom műholdakon keresztül.
Miért nincs a repülőkben olyan fekete doboz ami műholdakon keresztül a repülés során azonnal, kikapcsolhatatlanul és folyamatosan tolná az adatokat gps koordinátával és repülési adatokkal együtt. Költségbe belefér, technikailag bőven megoldható hiszen a hajtóművek is megteszik ami egyébként számomra döbbenetes infó volt. Civil gép, tehát nincs oka titkolni a hollétét, és könnyebb lenne a kutatók, baleseti elemzők, üzemeltetők vagyis kb. mindenki dolga nem csak balesetnél.
Ugyanígy felmerült már sokszor bennem amikor pl. elfagytak/leragasztották a műszerek érzékelői és ezért hamis magasságadatot kapott a pilóta és lezuhant, hogy miért nincs egy gps alapú egyszerű kontroll, ami elkezd kiabálni ha az általa mért sebesség, magasság, irány adatok gyökerest eltérnek a műszerek adataitól. A gps persze messze nem olyan pontos (a civil) mint egy műszer, de amikor ezer méteres különbség van azt nehéz erre a számlára írni.
 10. Jules 2014 már 18. 05:45  
 9. Káplán 2014 már 17. 17:16  
Ecerű. A sárgát is kikapcsolnák.
 8. Bárónő 2014 már 17. 17:04  
Ami nekem furcsa: állítólag - tehát pletyka - ki tudta a pilóta kapcsolni az azonosítást küldő jeleket. Mikor van már fekete doboz, miért nincs egy sárga is, ami mindaddig működne míg a gép ezerrel a földhöz nem vágná magát - és még azután is.
Banderas szavaival élve: meg tudom csinálni!
A további 7 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Dhonfanu

Maldives

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 27m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élővilág sziklás, hasadékos élőhelycápa nagy rája

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés