Thaiföld és Kambodzsa élmények

Kis baráti társaságunk két hetet töltött Ázsiában, búvárkodtunk, kirándultunk a két szomszédos országban.

"Régóta téma volt a baráti körben Thaiföld meglátogatása, hiszen mind a száraföldön mind a víz alatt rengeteg csoda vár az odalátogató turistákra." - kezdtem az 5 nap 5 éjszakás szafariról szóló élménybeszámolót, de ez ide is illik. A repüléshez Qatar lett a befutó, és igen, a covid-19 nekünk is bekavart, de csak az előszelét kaptuk meg február közepén, nagy szerencsénk volt az időzítéssel.

Palm Galleria Resord
Thaiföld és Kambodzsa albumhoz klikk a képre.

Dohai átszállással repültünk, odafele pár óra tranzit elég jól eltelt, és délelőtt már Phuket repterén álltunk. Szerencsére a mai világban már minden megszervezhető online, de tényleg minden és szinte mindenhol. A transzfer a megbeszéltek szerint jött és vitt minket Khao Lak-ba, ami egy északabbra lévő üdülőtérség. Miért nem maradtunk Phuketben? Nos, az első program a már említett búvárszafari, ami Khao Lak-ból indult, és így csupán pár perces és ingyenes transzferrel ott lehettünk, emellett arrafele is voltak érdekességek amit meg terveztünk nézni. A búvártúráig volt 2 napunk, amit jetleg, esetleg elveszett csomag, megvariált járat stb miatt iktattunk be. Szerencsére semmi gond nem volt, de azért az ilyesmi nem árt - a szafarihajó ugyanis velünk vagy nélkülünk, de időben kifut.

A szállásunk a Palm Galleria Resort tökéletes választás volt. Pár méter a tengerpart, medencével nagy szobákkal és tök jó árakkal ital és éttermi fronton. Külön értékeltük azt a nagyvonalúságot, hogy délelőtt 10 órai érkezésünk dacára fél órán belül mindenki a szobájához jutott és nem kellett a délutáni normál check-in időt megvárni. Sőt, mivel késő délután mentünk át a hajóra, az eltávozást is elnyújthattuk, szinte a medencéből ültünk át a taxiba. Csapat egy része (aki tudott a repcsin aludni) elment enni, császkálni és persze szénné égni a déli tűző napon, mi inkább átaludtuk a hőséget, és a délutánt választottuk a környék felderítésére, amikor az UV kevésbé okoz instant bőrrákot.

Khao Sok Nemzeti Park
Thaiföld és Kambodzsa albumhoz klikk a képre.

A környékről tudni kell, hogy a 2004 karácsonyi cunami elég komolyan letarolta, erre emlékeztetett minket a Tsunami állomás és a lépten-nyomon kirakott figyelmeztető táblák. Amúgy pár éttermen és egy bolton kívül nem sok minden van itt, de jól esett egy kis nyugalom, az árakra is jótékony hatása volt, és egyébként se terveztük a 2 napot a hotelben henyélni.

Másnap célbavettük első programunkat, a közelben lévő Khao Sok nemzetiparkot egy egész napos program keretében. Röviden összefoglalva: baromijó. Ha van lehetőség érdemes ott is aludni a vízen lebegő házakban, de egy napra is fantasztikus élmény. Hatalmas, a vízből oszlopszerűen kinyúló növényzettel benőtt mészkő sziklák között hajózol. Aztán jön a dzsungeltúra majmokkal, végén egy fantasztikus tóval, amin bambusz tutajokkal visznek át egy cseppkőbarlanghoz. Visszatérve a hajóhoz irány egy úszó település, hogy elfogyaszd a túra árában benne lévő ebédet és utána kicsit úszkálj - első thaiföldi programunk rögtön magasra tette a mércét.

Donald Duck sziget
Thaiföld és Kambodzsa albumhoz klikk a képre.

Természetesen nem akartuk agyon szervezni az első napokat, úgyhogy másnap délelőtt csak egy elefánfürdetéses pár órás program lehetőség volt. Délután irány a Manta Queen Liveaboard, és az 5 napos búvárszafari! Erről egy külön cikk szól, úgyhogy nem fejteném túl részletesen ki. Nagyon jó volt, sok szépet láttunk, mantákat, cetcápát de voltak apróságok is mint a levélhal, szellemtűhal, csikóhal és így tovább. Lásd a cikket fotókkal, sőt videóval.

Ami a búvártúrán felül érdekesség volt, az az un Donald Duck sziget meglátogatása két merülés között A Similan nemzeti parkban. A klasszikus, hófehér homokos, pálmafás tengerparti öblöt különleges sziklaformációk és dús növényzet öleli körbe. Fel lehetett mászni a sziklákhoz a kötelező szelfi elkészítéséhez vagy csak heverni a tengerparton, igazi képeslapra és instára illő környezet, az az áll leesős barátirigykedős hely, ahova speedboat-okkal hordják a turistákat - a búvárokat pedig zodiac-kal a hajóról.

Az írás a következő oldalon folytatódik!

1 2 3

Sha´ab Maksour

Egypt, Red Sea

3/4 db alapján:érdekes(átlag: 3.8) átlagos nehézségű
max: 28m, látótáv: 10-25m , áramlás

szafaris megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élőviláglegalább 1.5m-es hal nagy rája egyéb tengeri emlős