Nyomtatás
Magyarország (Európa)
homokos, édesvizi
scenic (nézelődős) merülés 0-20 m. mélyen
Tájékoztató kordináta: N47° 59' 0.97", E20° 52' 12.05"
Google maps / Google Earth
parti merüléshomokos élőhely édesvizi élővilágscenic, nézelődős merülés
1/2 db alapján:érdekes(átlag: 4.5) átlagos nehézségű
max: 11m, látótáv: 0-4m
Magyarország
Általános: Nincs ideális időszak, a nyílt vizek nyáron a felszínen 20 fok környékére melegszenek, de ilyenkor a látótávolság akár egy méter alá is csökkenhet. Tavasszal - ősszel a vizek 10-15 fok körüliek, ilyenkor 3-10 métert is elérheti a látótávolság. Télen jég alá merülve találjuk a legtisztább, és a leghidegebb vizet. Legtöbb helyen valamiféle belépő díjra lehet számítani.
Dekompressziós kamra: Budapest Tel: +36 (1) 391-5302 , Mobil: +36 (30) 269-9436, Általános balesetek esetén mentők száma 104.
» részletesen
Módosítási javaslat   Rögzítette: Bunny
Új merülés
2001-06-24 (Bunny) Értékelés: átlagos nehézségű kimagaslóan érdekes
Max mélység: 11 m , Vízhő: 18 °C , Látótáv: 0-4m
Mivel előző nap a Zsolti-ZoZo páros nem lelte meg a kidőlt fát, aznap együtt maradtunk négyesben, és így merültünk. Természetesen a fát megleltük, most egy csuka az ágak között tanyázott úgy elrejtőzve, hogy alig lehetett észrevenni. Én találtam még egy angolnát, de sajna a többiek lemaradtak róla.
Kissé beljebb bekerítettünk egy csukát, szegény nem tudta most meg mi van, amikor négy búvár lámpával a kézben közrefogta. Mint később elmagyarázásra került Zsolti bá´ szembevilágított a csukának, hogy Zizi bá´ meg tudja fogni, de mi balgák sajna nem fogtuk fel eme harczi fogást, így a hal megunva minket elslisszolt.
Találtunk még egy érdekes helyet, olyan de olyan fekete üreg volt ,hogy a lámpák fénye se világította meg, azt hittük valami nagy mélység pedig fél méteres sem volt, csak fekete mint a korom. 66 perc után feljöttünk, azzal, hogy a kezdeti vacak indulás után ez az új hely fenomenális, szuper jót merültünk.
2001-06-23 (Bunny) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 11 m , Vízhő: 18 °C , Látótáv: 0-4m
Kellemes lankás part, nádas, füves környezet, a fő merülőhelytől jobbra, megközelítés lásd "Nyékládháza" merülőhely.
Látótávolság jobb, mint a főhelyen. Elindultunk párhuzamosan a partvonallal kicsit befelé tartva. A fenéken aljnövényzet, a mélyebb gödrökben fehéren világított a jéghideg víz mintha hajnali köd ülte volna meg a tájat. És megjelentek az élőlények is, egy vízalatti hátságon átkelve vízbedőlt fát találtunk, alatta megbújva egy csuka. Később a fekete sokszög alakú aljnövényzetben Zizi "sasszem" búvár kiszúrt egy angolnát, ami nagy szó mivel a hal is fekete ugye. Kicsit megpiszkáltuk, mire a kb. fél méteres állat gyorsan beljebb csusszant a növényzetbe. Megjelentek az apró halak is rajban, és további csukák, melyek persze meglátva minket elhúztak mint a vadlibák. Átúsztunk az általam "Nagy vízválasztó" -nak nevezett hegygerincen (a teteje kb. 1 méter mélyen van), majd már tíz perc után kisebb tájékozódási gondok megbeszélését követően, 71 perces merülést befejezve visszaúsztunk a partra.
Bővebb élményeim: buvar.bunny.hu/nyekladhaza
Nyékládháza - Nádas Nyékládháza - Nádas
Kezdőlap   Ország merülőhelyei   Európa merülőhelyei

Divesite 0.72 © 2008-2012 Bunny

Tortugas

Mexico

1/1 db alapján:unalmas(átlag: 1) nehéz körülmények
max: 22m, látótáv: 10-25m , áramlás

speedboat-os megközelítésscenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágteknős