Bali búvártúra, hasznos információk

Egyéb programok:
Három napot a hegyvidéken töltöttünk, a tavak környékén. Szállásunk Bedugul környékén volt, egy poros kis faluban, a világ végén. Nagyon olcsó volt. A hűvösebb és kellemesebb klíma miatt ez Bali fő gyümölcs- és fűszertermelő vidéke. Jól esett nekünk is a hűvösebb idő a forró és párás meleg után, rengeteg piacot látogattunk meg. Trekking, a tavak, templomok (köztük Bali leggyakrabban fényképezett temploma az Ulun Danu Bratan Temple), arborétumok kerültek fel a programjaink közé. Itt már bérelt autóval közlekedtünk.

Utunk utolsó, és leghosszabb állomása Ubudon volt, a sziget kulturális és művészeti központjában. Ide helyi busszal ereszkedtünk le, szállásunk pedig a városka szívében, közel minden fontos és érdekes látványossághoz, a Nick Panzió volt. (Egy főre 10 dollár egy éjszaka reggelivel és ventillátorral.)

Azért Ubud volt a választás, mert a sziget szívében fekszik, szinte minden közel van hozzá. Piaca nagyon híres és olcsó (bár mi találtunk jobbat, Sukawati falujában), és ugyancsak híresek a táncelőadások a városban. Ezt nem szabad kihagyni, mármint a táncokat. Aki egyet vállal be, az a kecak táncot nézze meg, aki többet, az a barong tánccal folytassa! Érdemes felkeresni a szent majomerdőt is a városban.
Itt kilenc napot töltöttünk, egész időre béreltünk egy Suzuki dzsipet (nagyjából napi 1600 forint a díja, 80 forintos üzemanyagárral, mindez négy főre elosztva- naná, hogy mindenhova kocsival mentünk...) Vettünk egy PeriPlus bali autóstérképet, ezzel könnyen elboldogultunk. Könnyű megszokni, átállni a baloldali közlekedésre is!

Néhány szebb látványosság az általunk felkeresett és javasolt célpontok közül:
Uluwatu temlpoma Nusa Dua mellett, Gitgit vizesés, Tanah Lot temploma egy naplementével egybekötve, Besakih -az anyatemplom- az Agung lábánál, a Batur vulkán és tó, a madás és hüllőpark Batubalun falucskában, Klungkung városa a palotával és a birósággal, Tampak Siring szent forrása és temploma ... De számos piac, kitűnő és olcsó bevásárlási lehetőségek is várnak, rizsteraszok, vízesések, vadvízi folyók a rafting kedvelőinek- szóval program van bőven!

Talán valakinek feltűnt, hogy az olyan itthon "agyonsztárolt" helyekről, mint Kuta, Sanur, Nusa Dua vagy Jimbaran említést sem tettem. Nem véletlen. Ide ne menjetek, maximum csak kirándulni. Zsúfolt, tipikus turistás helyek, drága szállodákkal és távol mindentől. Messze vannak a merülőhelyek, messze vannak a sziget egyéb látványosságai is. Az árak magasabbak, a transzferidő hosszú a forgalmas városokban... Bali igazi arcát vidéken, a hegyekben, a vulkánok lábánál, vagy az északi halászfalvakban ismerheted meg. Nem fogsz csalódni!

Három és fél hetet töltöttünk kint. Sokkal rövidebb időre nem érdemes jönni, hiszen annyira messze van és annyira olcsó az élet a szigeten és fontos, hogy a búvárkodás mellett jusson idő a sziget megismerésére is. Aki tudja, sírja ki a hosszabb szabit a munkahelyén! Mindent elmond egyébként az árakról, hogy a komplett költségvetés több, mint felét a repjegy és illeték ára tette ki. Mi úgy jöttünk el másodjára is, hogy visszamegyünk még. Nem idén, talán jövő szeptemberben megint. Remélem, sikerült másoknak is kedvet csinálni hozzá!

Az írás a következõ lapon folytatódik!

Excalibur / Suzanna Wreck

Egypt, Red Sea

2/3 db alapján:érdekes(átlag: 4.3) átlagos nehézségű
max: 21m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág mesterséges élőhelyjelentős halraj nyílt vízben