Printed: 2024. március 29.
URL: https://www.divecenter.hu/divesite/1027
Ex HMAS Adelaide
NSW - Sydney, Ausztrália (Ausztrália és Új-Zéland)
homokos, nyílt víz
roncs 20-40 m. mélyen, bemerülhető roncs, teljes roncs
speedboat-os megközelítéshomokos élőhely nyílt vízi fajokroncs merülés
1/1 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) átlagos nehézségű
max: 28m, látótáv: 10-25m , áramlás
Ausztrália
Általános: Beutazás útlevéllel. Vízumkötelezettség van érvényben, vízumot elektronikus úton, az utazás előtt kell igényelni. Hivatalos fizetőeszköz az ausztrál dollár (AUD). A déli féltekén a mi telünk számít nyárnak, ezért a legkellemesebb december-március között.
Dekompressziós kamrák: Adelaide, Brisbane, Darwin, Fremantle, Melbourne, Sydney, Townsville, Hobart (Tasmánia). Vészhelyzeti telefonszám: 000 vagy 112, speciális búvár vészhelyzeti szám: 1 800 088 200. Az országban több mérgező sőt halálos faj él felszínen és víz alatt, ezért tájékozódjunk a helyszínen a lehetséges veszélyforrásokról.
» részletesen
2012-05-05 (BoGyesz) Értékelés: átlagos nehézségű kimagaslóan érdekes
Max mélység: 28 m , Vízhő: 18 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
A speedboat Terrigal-ból indul, ahol egy kis kikőtő van, valamint egy búvár bázis. Minden búvárnak meg kell vásárolni a merülési engedélyt (online), ami $18 AUD.

Ezt a hajót pont egy éve süllyesztették el és direkt a búvároknak vágtak az oldalára rengeteg nyílást, hogy viszonylag egyszerűen be lehessen hatolni. A HMAS jelentése Her Majesty´s Australian Ship és az utóbbi harminc év mindegyik konfliktusában részt vett, ahol Ausztrália jelen volt. Ha az angol elnevezést lefordítom magyarra, akkor ez egy irányított rakéta fregatt (guided missile frigate) és 138 méter hosszú.

A hajót az elmúlt egy év alatt teljesen benőtte a korall és szinte alig lehetett fémet látni a külső részen. Elkezdték belakni a mindenféle halak, rákok és sokfajta más élőlény. A legelső felderítendő hely a híd volt, ahol még ott volt a kapitány ülőhelye, a műszerek egy része és a fedélzeti telefon. Ezen túl behatoltunk még a felső fedélzet nagyobb helységeibe is, de annál tovább nem mentünk, mert nem volt nálunk megfelelő felszerelés.

Két veszélyes dologra kellett figyelni. A süllyesztés előtt nyitva hagytak több ajtót, amiket most a víz alatt az áramlat csapkod mint valami huzat, és nem ajánlott egy mázsás acélajtó útját állni, amik a két csomós áramlat mozgatja. A másik pedig, azok a nyílások voltak, amiket a hajó oldalán vágtak. Ezeken a nyílásokon keresztül most a víztömeg áramlik át a hajón, de vigyázni kell, mert egy-egy nyílásban olyan erős az áramlat, hogy az könnyedén beszippantja a búvárt.

Divesite 0.72 © 2008-2012 Bunny