»» ««

Thistlegorm- halad a munka

Vörös-tenger

Lassan vége a híres roncs lezárásának, és a hírek szerint a búvárok a tervek szerint haladnak.

A HEPCA körleveleiben és honlapján (www.hepca.com) is igyekszik tájékoztatni arról az érdeklődőket, milyen munkálatokat végeznek, és mi a céljuk ezekkel. A roncsba szorult levegő eltávozását megkönnyítő lyukak vágása már megtörtént, és az új horgonyzási rendszer is sokat fog segíteni abban, hogy ne rongálódjon a roncs állapota. (E sorok írója saját szemével látott olyan extrém helyre kikötött hajókötelet, ami minden bizonnyal károkat okozott.)

Persze egy-egy ilyen munkánál mindig hallatja a hangját az ellenoldal is. A hírek szerint több búvárcég nem örült a lezárásnak, ami nyilván bevételkiesést jelentett a számukra- őket a HEPCA élesen támadta. Egyik hírlevelükben azzal a példával illusztrálták a munka fontosságát, hogy a közelmúltban a Rosalie Möller roncsa is súlyosan sérült egy rosszul kikötött búvárhajó miatt. Egyiptomi viszonyokban járatosabb emberek persze időnként kritikusan szemlélik a HEPCA tevékenységét is, de tagadni azért nem lehet, hogy időszerű volt már tenni valamit a Thistlegormon uralkodó állapotok javítása érdekében.

A végzett munkákról több videofelvételt is közzétettek. Ha valaki netán kíváncsi arra, hogy is zajlott az új horgonyzási rendszer kialakítása, íme az egyik film:

Persze a világ leggondosabban kitalált állagmegóvási terve sem lehet igazán hatásos, ha a búvárok maguk nem foglalkoznak az előírásokkal, és minden általánosan elfogadott szabály ellenére szuvenírokat akarnak gyűjteni. "Szerencsére" már alig akad bármi mozdítható a Thistlegormon, és talán az új rendszernek köszönhetően legalább a hajótest hosszú távon jó állapotban megmarad.

Kapcsolódó írásaink:



 10. Bunny 2008 jan 18. 09:40  
Hmm, mondjuk ez egy ésszerű magyarázat ...
 9. Jules 2008 jan 18. 09:39  
Szerintem ennyi harmincpárméter hosszú kötél az áramlásban hamar egy csomóba állna össze ha a felszínre vezetnék a végüket.
 8. Bunny 2008 jan 18. 09:34  
Egyébként jött egy hírlevél, amit végülis nem raktunk be, mert nem annyira hírérték, de a lényeg, hogy ha jól értem a lekötők a víz alatt vannak továbbra is. Elég furi megoldás, én úgy gondoltam a felszínen ott a bója, becsáklyázza oszt jólvan.
 
HEPCA would like to thank all diving operators and divers for your support of the ‘Saving the Red Sea Wrecks’ Campaign and our recent efforts to
establish a mooring system on the SS Thistlegorm.We are delighted that so many of you are using the new system and that this action is directly contributing to prolonging the life of this wreck.
However, we are disappointed by reports that some safari boats and dive guides continue to moor on the wreck itself. Following the installation of the new
mooring system, mooring on the wreck is strictly forbidden and violators will be prosecuted.After a considerable consultation period with diving operators, boat captains, divers and other specialists, the current mooring system was chosen as the
only viable solution. It is not possible at this location for the mooring ropes to reach any further to the surface without compromising safety. Any dive
guides who cannot tie a rope at 22m should not be working as a dive guide. Any diver who cannot swim 5m from the rope to the wreck in a current should not
be diving on this wreck. There cannot be any compromise. HEPCA strongly opposed a wreck management plan suggested by the Government as it would have meant a substantial increase in fees and dramatic limitations
on diver numbers. We trusted in the conscience and commitment of all Red Sea stakeholders to support our mooring plans as the only acceptable solution to
sustaining the wreck of the SS Thistlegorm and our ability to continue diving her.We urge all diving operators, safari boats and divers to comply with the new regulations for diving the wreck of the SS Thistlegorm and use the mooring
system installed. In total there are 32 mooring lines installed in pairs on each side of the wreck. Sadly some of the new mooring lines have already been cut and damaged
due to misuse. The HEPCA team will revisit the SS Thistlegorm next week to attach new shorter lines to prevent skippers dragging the lines to the other
side of the wreck. A diagram can be seen at:http://www.hepca.com/thistlegorm-mooring-system.aspxAny previous violations are being considered as due to a lack of awareness and knowledge. Following HEPCA’s distribution of this email, this will no
longer be considered a credible excuse.From 1st February 2008, in coordination with the Chamber of Diving and Watersports, the SSDM and other partners, HEPCA will report all violations and
take legal action against all violators.The next stage of the ‘Saving the Red Sea Wrecks’ Campaign is the installation of a mooring system on the Rosalie Moller, which is scheduled to take
place in February 2008. HEPCA remains tolerant, as we understand that this is a long process of public awareness and education. We are constantly
assessing both our current work and our future plans and any necessary developments will be undertaken as appropriate.
 7. Garfield33 2008 jan 18. 09:25  
Felteszem, a HEPCA nem igazán tudná megfizetni a profi norvég fúrómunkásokat :-)
 6. bm777 2008 jan 17. 20:31  
Hát a kérdés az, hogy biztos jó ötlet volt-e arabokra bízni ezt a munkát,mert hát azt mindenki tudja hogy nem mindig a precizitásról híresek:>Reméljük ezúttal rácáfolnak erre a tényre.
A további 5 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Local, Ras Umm Sid

Egypt, Red Sea

3/5 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 34m, látótáv: 10-25m , driftes , áramlás

napihajós megközelítésfal merüléskorallos, trópusi élővilágteknős legalább 1.5m-es hal

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés