»» ««

Diszkont búvártúrák: Horvátország

Adria
1/4. oldal

Déli szomszédunk tengerpartjára sok búvár látogat, akik az Adria mélyén rejtőző falakat, roncsokat, barlangokat keresik fel.

Amikor sorozatunkat elkezdtük, az első szándék szerint természetesen a fapadosokkal felkereshető úticélok jártak leginkább a fejünkben. De nem a filléres repülés jelenti ezek között az úticélok közt az összekötő kapcsot, hanem az, hogy viszonylag olcsóbban, bárki által felkereshető helyekről van szó. Ebbe az elvbe pedig remekül beleillik a horvát Adria is- nem csak mostanában mondható ez el, hanem már évtizedekkel ezelőtt is így volt. Meglehet, azok számára nem is tartogat újdonságot a cikk, akik rendszeresen utaznak déli szomszédunkhoz, több helyen merültek és még azt is tudják, melyik eldugott faluban van egy isteni pizzéria. Ám tudjuk jól, gyarapodik a búvárok száma, és aki még soha nem utazott búvárkodni Horvátországba, az bizonnyal örülni fog néhány hasznos információnak.

Utazás

Albumhoz klikk a képre.
Bár a bevezetőben azt fejtegettük hogy Horvátország nem az a tipikus repülős úticél, de azért meg kell említeni, több nemzetközi reptér is van az országban. Bár Magyarországról nem nagyon vannak járatok, Nyugat-Európából már többen érkeznek valamelyikre ezek közül. Tőlünk viszont ésszerűbb autóval menni, mert még a mostani benzinárak mellett is olcsóbb, másrészt pedig nem kell annyira ügyelni az egyre kínosabb repülős túlsúlykorlátozásokra. (Mivel az Adria vize nyáron is hideg, a pakolásnál például nem lehet spórolni a vastag neoprén ruhákkal.) Emellett rugalmasabban tervezhető a nyaralás hossza, akár hosszú hétvégére, akár két hétre megy az ember. Szintén az autó ad lehetőséget a nem merülős napokon a barangolásra. Végül még egy praktikus indok: a jellemzően autóval érkező vendégek miatt itt nem szokványos az ajtótól ajtóig transzfer mint más földközi-tengeri úticélokon, az autóra tehát jó eséllyel szükségünk lesz.

Tehát autóra fel! A rohamtempóban épülő horvát, és a szinten jelentős fejlődésen átesett magyar autópályaszakaszoknak köszönhetően Budapesttől az Adria számos pontjáig 90 százalékban gyorsforgalmi utakon lehet eljutni. (Horvát autópályainfó a HAC honlapján található.) A határ átlépése személyi igazolvánnyal is lehetséges. Bár volt év, amikor a horvátok különféle korlátozásokat akartak életbe léptetni még a szalámis szendvicsek számára is, ma ezzel nincs probléma, ésszerű mértékben bevihető élelmiszer az országba. Mellesleg szinte értelmetlen ezekből túlságosan felpakolni, gyakorlatilag bárhol található odakinn jól felszerelt bolt vagy áruház, az árak pedig megfizethetőek. Ami egyértelműen kalkulálandó pluszköltség, az az autópályadíj. Sajnos ezt szakaszonként kell fizetni, nem is keveset, de ha 3-4 ember ül egy autóban, nem akkora tételről van szó. Vannak, akik azzal próbálják a nyaralás idejét meghosszabbítani, hogy nagy sebességgel repesztenek az autópályán, így hamarabb érnek el az úticéljukhoz. Ennek sok értelme nincs, veszélyes is, ráadásul a bírságok vaskosak. Olyan dolgokkal viszont lehet időt spórolni, hogy a Magyarországra vezető úton Zágrábnál nem a készpénzes, hanem a bankkártyás sort választjuk, mert ott szinte mindig jóval kevesebben vannak a nyári csúcs idején. Jellemző, hogy szombaton van sok szállásnál turnusváltós nap, tehát aki tudja, ezt a napot ne tervezze be utazásra.

Nagyon gyakran utaznak valamelyik szigetre az országba látogatók. Van, ahol a megközelítés egyszerű, mert hídon lehet behajtani (Krk, Murter), van, ahol a távolság kicsi és a kompok a nyári szezonban sűrűn járnak (Pag, Rab például), máshol viszont mindenképpen érdemes a komphoz érkezés idejével kalkulálni, hogy ne kelljen hosszú órákat várni az átkelési lehetőségre. Ajánlatos a Jadrolinija honlapján böngészni a menetrendeket.

Az írás a következő oldalon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2 3 4

Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


 39. Káplán 2012 jún 14. 16:48  
Ha csak ennyi lenne az eltérés .....
 38. janosbuvar 2012 jún 14. 16:43  
Bocsánat, ezek szerint nem jó helyen olvastam bele az internetbe mert a magyar oldalakon nem túl egyértelműen de csak 30 méter mélységet emlegettek a kétcsillagos CMAS búvárnak :http://www.cmas.hu/cmas_2_buvar Úgy tűnik a nemzetközi CMAS oldalon tényleg 40 métert engednek CMAS 2*-os búvár számára és még jóval tovább is lehet feszegetni a mélységi határokat további tanfolyamok elvégzésével, felszerelések beszerzésével:
http://www.cmas.org/technique/cmas-international-diver-training-standards-and-procedures-manual
csak néhány példa:
CMAS diver 1* = 20 m http://www.cmas.org/technique/one-star-diver-training-programme
CMAS diver 2* = 40 m http://www.cmas.org/technique/two-star-diver-training-programme
CMAS diver 3* = 56 m http://www.cmas.org/technique/three-star-diver-training-programme
CMAS Normoxic-trimix- diver = 60 m http://www.cmas.org/technique/trimix-diver-training-programme
CMAS Advanced-trimix- diver = 100 m http://www.cmas.org/technique/trimix-diver-training-programme



 37. PDIC 2012 jún 12. 14:30  
Vesztőhelynek túl béna a csomó, szexuál ezköznek meg nem nyerő a környezet. (Mondtam pffff, hogy pfffffff ne ülj  bele a  pfffffffffff  homokba  pffff!)
 36. Káplán 2012 jún 12. 14:25  
Lassan átrúgnak a szemünk között a szerkenytyűk. Nyomás a GH-ba
Hogy ennyi nyomunk maradjon csak ...
 
 35. Garfield33 2012 jún 12. 14:16  
Ez valami szexuál-segédeszköz, vagy vesztőhely?
Felénk ilyet nem használnak a noormális népek...
A további 34 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Gubal Island - Bluff Point

Egypt, Red Sea

3/8 db alapján:érdekes(átlag: 4.1) átlagos nehézségű
max: 30m, látótáv: 10-25m , driftes , áramlás

szafaris megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléshomokos élőhely korallos, trópusi élővilágteknős delfin legalább 1.5m-es hal

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés