Printed: 2024. május 22. URL: https://www.divecenter.hu/divesite/331 |
Nemo 33
Belgium (Európa)
édesvizi, mesterséges
0-20 m. mélyen üreg, scenic (nézelődős) merülés 15-40 m. mélyen
6/7 db alapján:(átlag: 3.9) könnyű körülmények max: 35m, látótáv: 25m felett , áramlás |
Általános: Beutazás személyi igazolvánnyal, vízumra nincs szükség. Pénzneme az euro. Utazási szezon egész évben, ha a Nemo-ba készülünk. Dekompressziós kamrák:Antwerp, Brussels, Zeebrugge, Aalst, Brugge, Liège. Általános vészhelyzeti telefonszám: 112 » Belgium részletesen |
2012-01-27 (elche) Értékelés: könnyű körülmények Max mélység: 26 m , Vízhő: 33 °C , Látótáv: 25m felett Mostantól egy autó is van a medencében, új látványosságként. Hétköznap merültünk, így velünk együtt csak nyolcan voltunk a vízben, semmiféle zsúfoltság nem volt.
www.divecenter.hu/hirek/2965/diszkont-buvarturak-brusszel | |
2011-03-19 (DeluxeDivers) Értékelés: könnyű körülmények Max mélység: 33 m , Vízhő: 32 °C , Látótáv: 25m felett , áramlás Beúsztunk a barlangokba, majd lementünk a csőbe. (Az áramlat azért meg tudja tréfálni az embert.)
Mi most is kettőt merültünk, és közben megebédeltünk a helyi étteremben. A kaja bőséges és remek. Vittünk néhány vízalatti játékot is, és az 5 méteres platón nagy "toypedózás" kezdődött. Jó móka volt integetni a kint maradt családtagoknak a medence ablakain keresztül. | |
2009-01-23 (zsolo) Értékelés: könnyű körülmények Max mélység: 34 m , Vízhő: 31 °C , Látótáv: 25m felett , áramlás | |
2008-12-13 (Gabor) Értékelés: könnyű körülmények Max mélység: 34 m , Vízhő: 32 °C , Látótáv: 25m felett , áramlás | |
2008-01-26 (elche) Értékelés: könnyű körülmények Max mélység: 21 m , Vízhő: 33 °C , Látótáv: 25m felett Érdekes kaland volt, de nyilván másodjára már nem lenne akkora az élmény, szóval tipikus egymerüléses hely. Azért nem volt rossz január végén ebben a kellemes meleg vízben merülgetni. Videó:
www.youtube.com/watch?v=HBnqPHPUsHI | |
2008-01-26 (Bunny) Értékelés: könnyű körülmények Max mélység: 35 m , Vízhő: 32 °C , Látótáv: 25m felett Állítólag a világ legmélyebb medencéje, 33m kút van benne, 10m-en záttér gyakorlásra is lehetőség van, levegős terekkel (belül rajzokkal) és itt pici áramlás is van. Gyakorlásnak kiváló hely, 1-2-5-10 méteren szintek vannak, plusz a 33m-es cső. Ha arra jár az ember érdemes megnézni, egy maszkon és computeren kívül nem kell mást vinni, reduktor, uszony, jacket, palack helyszínen kapod, ruha sem kell, mert meleg a víz, így ólom sincs.
Jó étterem, átlagos kinti árak, hétvégén nagy tömeg, ablakokon látszik a medence, látványos. Érdekes búvárcuccok mindenfelé, étteremben egyszemélyes koporsó-dekókamra meg sárga tengeralattjáró, stb. Érdemes a 4-es villamossal menni, a végállomása a nemo33, szekrények 50cent-essel mennek, fontos, hogy nem adja vissza, és ha a kulcsot elfordítod a pénz leesik. www.nemo33.com | |
Printed: 2024. május 22. URL: https://www.divecenter.hu/divesite/286 |
Poseidonia (Al Kahfain) Wreck
Safaga, Egyiptom, Vörös-tenger (Vörös-tenger)
korallos, trópusi
roncs 15-30 m. mélyen, teljes roncs
5/5 db alapján:(átlag: 4) átlagos nehézségű max: 25m, látótáv: 10-25m , áramlás |
Általános: Beutazás útlevéllel, vízum a reptéren vásárolható (15 USD). Pénznem egyiptomi font (LE), de elfogadják a dollárt és az eurót is. Utazási szezon egész évben, a legjobb május-november közt, a legmelegebb nyári időszak kivételével. » Egyiptom, Vörös-tenger részletesen |
2010-01-01 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények Max mélység: 22 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás Roncs előbb alul, szemben az áramlással. Bekukkant mindenhova: mentőmellények, poroltó. Összenyomodott a belső piszkosul. Hajóorr pazar látvány... visszafele drift a hajó teste felett a propellerekig. Krokodilhalak.
| |
2008-07-25 (Gabor) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 21 m , Vízhő: 30 °C , Látótáv: 10-25m | |
2008-07-25 (Bunny) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 25 m , Vízhő: 28 °C , Látótáv: 10-25m Számomra és a hajó kapitánya és guideja számára is új roncs, pár éve süllyed el, írtunk is róla itt: www.divecenter.hu/Hirek/602
Azóta berogyott a roncs, már nem lebeg, és kezd beágyazódni a zátonyba, szóval lehet meg fog maradni, bár egy nagyobb vihar bármire képes lehet. Érdemes a hajót a belső részen hagyni, és zodiac-kal merülni, aztán szépen visszaúszni. Hatalmas hajó, 115m, érdekes az orr rész, és kimondottan szép vonalú a hajócsavar és környéke, az jó fotóstéma. A roncs oldala nem annyira érdekes, mivel fejtetőn áll szinte minden részletet agyonnyomott a roncs tömege. | |
Printed: 2024. május 22. URL: https://www.divecenter.hu/divesite/216 |
Salem Express Wreck
Safaga, Egyiptom, Vörös-tenger (Vörös-tenger)
korallos, trópusi, mesterséges
roncs 15-30 m. mélyen, teljes roncs
5/9 db alapján:(átlag: 4.4) átlagos nehézségű max: 39m, látótáv: 10-25m |
Általános: Beutazás útlevéllel, vízum a reptéren vásárolható (15 USD). Pénznem egyiptomi font (LE), de elfogadják a dollárt és az eurót is. Utazási szezon egész évben, a legjobb május-november közt, a legmelegebb nyári időszak kivételével. » Egyiptom, Vörös-tenger részletesen |
2009-12-31 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 21 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m Még mindig a békahal az elsődleges célpont. Nem találjuk. Csodaszép tűzhal úszik a kékben. Szép vörös szivacs a taton. Skorpióhal, bohócok. Pár látkép a kékből a roncsra... Tűhalak százai:)
| |
2009-12-31 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 23 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m Csapat nagyobb része be a roncsba. Mi nem. Békahalat keresünk a tat körül. Kívülről vizsgáljuk át a hajót, pár helyre bevilágítok... Üveghalak, melyekre tűzhalak vadásznak. Szép korallok a roncson. A kékben trevallyk járőröznek. Hatalmas skorpióhal az egyik félig nyitott folyosón. A hajó oldalán tűhalakat kergetünk...
| |
2009-07-29 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 31 m , Vízhő: 29 °C , Látótáv: 25m felett Roncs előbb mélyen körben, majd beúszás a leszakadt hátsó csapóajtó helyén. A roncsról már sokat írtunk. Nekem nagyon tetszett. Szép krokodilhalak. Rengeteg pipefish.
| |
2009-04-30 (elche) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 28 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 10-25m | |
2008-07-25 (Gabor) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 29 m , Vízhő: 28 °C , Látótáv: 10-25m | |
2003-05-07 (frigomix) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 39 m , Vízhő: 20 °C , Látótáv: 10-25m Nem egyszerű hely, érzed a tragédiát....
| |
Printed: 2024. május 22. URL: https://www.divecenter.hu/divesite/124 |
HMS Maori Wreck
mesterséges
roncs 0-20 m. mélyen, bemerülhető roncs, csak váz
3/5 db alapján:(átlag: 3.2) átlagos nehézségű max: 15m, látótáv: 4-10m |
Dekompressziós kamrák: Málta, Gozo. Vészhelyzeti telefonszám: 112 » részletesen |
2012-01-14 (szbeni96) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 14 m , Vízhő: 16 °C , Látótáv: 4-10m Kiemelt állatok: csikóhal Nekem nagyon tetszett a HMS Maori!
A Dive Systems Malta szervezte a programot Negyedik alkalommal látogattam meg a roncsot de nem tudom megunni :) Ha bemész a lépcsőnél fokozottan kell vigyázni mert csúszós, De erre a célra van egy korlát A Lépcsőtől 30 fok fele kell úszni és miután elérsz a sziklás szakadékig. Célszerű a 30 fokos irányvonal bal oldalán kezdeni a merülést ahol még épnek mondható a roncs. Ha bemennétek a roncsba NAGYON KÖRÜLTEKINTőEN tedd meg mert pár tartó oszlop már nem jó állapotú (Én a magam 25 merülésével erősen ajánlom hogy kezdő zöldfülűként ne menny be) . Az irányvonal jobb oldalán lesznek a kisebb széthullott darabok. Ha még van lehetőség rá és különlegeset szeretnél látni akkor az irányvonal bal oldalán néha lehet találni csikóhalakat. Célszerű az értékeket otthon hagyni és a Mobilt a kocsi szőnyege alá elrejteni, mert nem egy elit környék. Van egy kávézó ami nagyon lepukkantul néz ki de jó teát csinálnak és képek vannak a falon Maoriról Üdv. Beni | |
2011-07-19 (gonger) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 15 m , Vízhő: 25 °C , Látótáv: 4-10m Kiemelt állatok: jelentős halraj nyílt vízben Mivel az öbölbe vontatták a hajót és homokos az aljzat, a látótávolság gyengébb, mint az átlag máltai helyeken. ettől függetlenül szerintem ennek a roncsnak nagyon jól állt a kicsit zaccos víz. nekem nagyon tetszett, sejtelmes roncs, egy helyen még beúszható. visszajöttünk még idei éjszakait is merülni. rákok, polipok, angolna félék, és egy varsa, amiből kiengedtük a halakat:-)
| |
2008-10-28 (Gabor) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 13 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 4-10m | |
Printed: 2024. május 22. URL: https://www.divecenter.hu/divesite/61 |
Um El Faroud Wreck
mesterséges
roncs 20-40 m. mélyen, bemerülhető roncs, teljes roncs
3/6 db alapján:(átlag: 4.2) nehéz körülmények max: 34m, látótáv: 10-25m , áramlás |
Általános: EU-tagország, beutazás útlevéllel vagy személyi igazolvánnyal. Ajánlott utazási időszak májustól októberig. Dekompressziós kamrák: Málta, Gozo. Vészhelyzeti telefonszám: 112 » Málta részletesen |
2012-07-20 (janosbuvar) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 30 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 10-25m Jártam már ezen a merülőhelyen pár éve de akkor a víz jóval zavarosabb volt. Ez alkalommal viszont igen kellemes látótávolságot fogtunk ki. Szóval a Blue Grotto csónakkikötőtől a part mellett elúsztunk a szoborig / emlékműig és ott befordultunk a nyílt víz felé és máris a hajó tatjánál jártunk.
Elég jól ki van lukasztva a vasszerkezet így lehet bujkálni átúszni több helyen is. A nagy méretek miatt nem tudtuk körbejárni a hajót csak a hátulját és közepét. Mivel az alsó részeknél nézelődtünk a közel 4 bar nyomáson négyszeres sebességgel fogyott a levegőnk. Ez alkalommal az élővilág kicsit gyengébb volt pedig egy komolyabb barakuda raj tudott volna emelni az élményen - mint egy napja pl Cirkewwa-nal a P29 roncs mellett. A merülés végén a parton a legközelebbi kocsmában a falon a korabeli újságcikkek és fényképek láthatóak a roncs elsüllyesztéséről, történetéről. Ide másolok egy szép fotót amit az intereneten találtam + egy háromdimenziós alkalmazás linkjét ahol elég szemléletesen körbe lehet járni a roncsot : www.fourthelement.com/adventures/3d_um_el_faroud_wreck_map.php | |
2008-10-26 (Gabor) Értékelés: nehéz körülmények Max mélység: 34 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás | |