Merülőhely adatbázis listázás

/divesite/printpagedives/user=78

Printed: 2024. május 22.
URL: https://www.divecenter.hu/divesite/331
Nemo 33
Belgium (Európa)
édesvizi, mesterséges
0-20 m. mélyen üreg, scenic (nézelődős) merülés 15-40 m. mélyen
Pontos kordináta: N50° 47' 45.9", E4° 19' 1.6"
Google maps / Google Earth
parti merülésédesvizi élővilág mesterséges élőhelyüreg vagy barlang scenic, nézelődős merülés
6/7 db alapján:érdekes(átlag: 3.9) könnyű körülmények
max: 35m, látótáv: 25m felett , áramlás
Merülőhely térképe
Általános: Beutazás személyi igazolvánnyal, vízumra nincs szükség. Pénzneme az euro. Utazási szezon egész évben, ha a Nemo-ba készülünk.
Dekompressziós kamrák:Antwerp, Brussels, Zeebrugge, Aalst, Brugge, Liège. Általános vészhelyzeti telefonszám: 112
» Belgium részletesen
2012-01-27 (elche) Értékelés: könnyű körülmények érdekes
Max mélység: 26 m , Vízhő: 33 °C , Látótáv: 25m felett
Mostantól egy autó is van a medencében, új látványosságként. Hétköznap merültünk, így velünk együtt csak nyolcan voltunk a vízben, semmiféle zsúfoltság nem volt.
www.divecenter.hu/hirek/2965/diszkont-buvarturak-brusszel
Nemo 33 Nemo 33
2011-03-19 (DeluxeDivers) Értékelés: könnyű körülmények érdekes
Max mélység: 33 m , Vízhő: 32 °C , Látótáv: 25m felett , áramlás
Beúsztunk a barlangokba, majd lementünk a csőbe. (Az áramlat azért meg tudja tréfálni az embert.)
Mi most is kettőt merültünk, és közben megebédeltünk a helyi étteremben. A kaja bőséges és remek.
Vittünk néhány vízalatti játékot is, és az 5 méteres platón nagy "toypedózás" kezdődött. Jó móka volt integetni a kint maradt családtagoknak a medence ablakain keresztül.
2009-01-23 (zsolo) Értékelés: könnyű körülmények érdekes
Max mélység: 34 m , Vízhő: 31 °C , Látótáv: 25m felett , áramlás
2008-12-13 (Gabor) Értékelés: könnyű körülmények érdekes
Max mélység: 34 m , Vízhő: 32 °C , Látótáv: 25m felett , áramlás
2008-12-13 (elche) Értékelés: könnyű körülmények átlagosan érdekes
Max mélység: 34 m , Vízhő: 30 °C , Látótáv: 25m felett
Szombat délután, 13 órakor mentünk vízbe, igazán nagy tömeg nem volt a medencében. Mivel mindenféle felszerelésből volt több méretben is, tényleg lehetett próbálgatni mellényt, reduktort ha valakit ez érdekelt. Egyébként az aránylag kevesebb búvár miatt, amikor a végefelé mentünk a mély részbe, már csak ketten voltunk a merülőtársammal lenn. Étterem továbbra is remek. A belépő ára 22 euro volt.
Ezúttal a Georges V hotelben szálltunk meg: olcsó, elfogadható reggelivel, közel a belvároshoz, rendezett környéken. Ajánlhatom a kis költségvetésű túrát tervezőknek.
Nemo 33 Nemo 33 Nemo 33
2008-01-26 (elche) Értékelés: könnyű körülmények érdekes
Max mélység: 21 m , Vízhő: 33 °C , Látótáv: 25m felett
Érdekes kaland volt, de nyilván másodjára már nem lenne akkora az élmény, szóval tipikus egymerüléses hely. Azért nem volt rossz január végén ebben a kellemes meleg vízben merülgetni. Videó:
www.youtube.com/watch?v=HBnqPHPUsHI
Nemo 33 Nemo 33 Nemo 33 site map
2008-01-26 (Bunny) Értékelés: könnyű körülmények érdekes
Max mélység: 35 m , Vízhő: 32 °C , Látótáv: 25m felett
Állítólag a világ legmélyebb medencéje, 33m kút van benne, 10m-en záttér gyakorlásra is lehetőség van, levegős terekkel (belül rajzokkal) és itt pici áramlás is van. Gyakorlásnak kiváló hely, 1-2-5-10 méteren szintek vannak, plusz a 33m-es cső. Ha arra jár az ember érdemes megnézni, egy maszkon és computeren kívül nem kell mást vinni, reduktor, uszony, jacket, palack helyszínen kapod, ruha sem kell, mert meleg a víz, így ólom sincs.
Jó étterem, átlagos kinti árak, hétvégén nagy tömeg, ablakokon látszik a medence, látványos. Érdekes búvárcuccok mindenfelé, étteremben egyszemélyes koporsó-dekókamra meg sárga tengeralattjáró, stb. Érdemes a 4-es villamossal menni, a végállomása a nemo33, szekrények 50cent-essel mennek, fontos, hogy nem adja vissza, és ha a kulcsot elfordítod a pénz leesik.
www.nemo33.com
Nemo 33 Nemo 33 Nemo 33 étterem

Printed: 2024. május 22.
URL: https://www.divecenter.hu/divesite/286
Poseidonia (Al Kahfain) Wreck
korallos, trópusi
roncs 15-30 m. mélyen, teljes roncs
Pontos kordináta: N26° 39' 46.07", E34° 3' 14.45"
Google maps / Google Earth
szafaris megközelítéskorallos, trópusi élővilágroncs merülésdelfin
5/5 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 25m, látótáv: 10-25m , áramlás
Merülőhely térképe

Általános: Beutazás útlevéllel, vízum a reptéren vásárolható (15 USD). Pénznem egyiptomi font (LE), de elfogadják a dollárt és az eurót is. Utazási szezon egész évben, a legjobb május-november közt, a legmelegebb nyári időszak kivételével.
Dekompressziós kamrák: Dahab, Sharm El Sheikh, El Gouna, Hurghada, Safaga, Marsa Alam. Vészhelyzeti telefonszám: 123


» Egyiptom, Vörös-tenger részletesen
2010-01-01 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények érdekes
Max mélység: 22 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Roncs előbb alul, szemben az áramlással. Bekukkant mindenhova: mentőmellények, poroltó. Összenyomodott a belső piszkosul. Hajóorr pazar látvány... visszafele drift a hajó teste felett a propellerekig. Krokodilhalak.
2008-07-25 (Gabor) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 21 m , Vízhő: 30 °C , Látótáv: 10-25m
2008-07-25 (Bunny) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 25 m , Vízhő: 28 °C , Látótáv: 10-25m
Számomra és a hajó kapitánya és guideja számára is új roncs, pár éve süllyed el, írtunk is róla itt: www.divecenter.hu/Hirek/602
Azóta berogyott a roncs, már nem lebeg, és kezd beágyazódni a zátonyba, szóval lehet meg fog maradni, bár egy nagyobb vihar bármire képes lehet. Érdemes a hajót a belső részen hagyni, és zodiac-kal merülni, aztán szépen visszaúszni. Hatalmas hajó, 115m, érdekes az orr rész, és kimondottan szép vonalú a hajócsavar és környéke, az jó fotóstéma. A roncs oldala nem annyira érdekes, mivel fejtetőn áll szinte minden részletet agyonnyomott a roncs tömege.
Poseidonia (Al Kahfain) Wreck Poseidonia (Al Kahfain) Wreck Poseidonia (Al Kahfain) Wreck
2007-05-10 (seshat) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 23 m , Vízhő: 25 °C , Látótáv: 10-25m
Hm...nálunk Shab Sheer East (Kelet) néven fut :-)
1óra 10perc kb. hajóval a partról (napi hajó).
egy safarihajó is ott van elsüllyedve.
ez volt az első roncs amit láttam, tetszett...furcsamód a kis hajó jobban nyomasztott, mint a nagy.
Poseidonia (Al Kahfain) Wreck site map
2006-08-25 (Mirci) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 22 m , Vízhő: 31 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Kiemelt állatok: delfin
A Shaab Sheer északi meredek falán, 2005 novemberében fejjel lefelé "fennakadt" hatalmas hajóroncs. Folyamatosan csúszik lefelé, tilos és veszélyes beleúszni. Az alja most kb. 20 m-en van, nem mertem alámenni. Az orránál dobtak ki, nem túl erős áramlás volt, odafelé a külső oldalon moziztunk. Félelmetes volt, az egész szerkezet mozgott, és látszott rajta, hogy alig valami tartja meg. Visszafelé a roncs és a zátony közötti védett folyosón úsztunk. A merülés végén, míg vártuk a zodiacot, néhány delfin úszott el mellettünk.
El Khafein Wreck

Printed: 2024. május 22.
URL: https://www.divecenter.hu/divesite/216
Salem Express Wreck
korallos, trópusi, mesterséges
roncs 15-30 m. mélyen, teljes roncs
Pontos kordináta: N26° 38' 23.46", E34° 3' 39.88"
Google maps / Google Earth
napihajós megközelítéskorallos, trópusi élővilág mesterséges élőhelyroncs merülés
5/9 db alapján:érdekes(átlag: 4.4) átlagos nehézségű
max: 39m, látótáv: 10-25m
Merülőhely térképe

Általános: Beutazás útlevéllel, vízum a reptéren vásárolható (15 USD). Pénznem egyiptomi font (LE), de elfogadják a dollárt és az eurót is. Utazási szezon egész évben, a legjobb május-november közt, a legmelegebb nyári időszak kivételével.
Dekompressziós kamrák: Dahab, Sharm El Sheikh, El Gouna, Hurghada, Safaga, Marsa Alam. Vészhelyzeti telefonszám: 123


» Egyiptom, Vörös-tenger részletesen
2009-12-31 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 21 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m
Még mindig a békahal az elsődleges célpont. Nem találjuk. Csodaszép tűzhal úszik a kékben. Szép vörös szivacs a taton. Skorpióhal, bohócok. Pár látkép a kékből a roncsra... Tűhalak százai:)
2009-12-31 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 23 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m
Csapat nagyobb része be a roncsba. Mi nem. Békahalat keresünk a tat körül. Kívülről vizsgáljuk át a hajót, pár helyre bevilágítok... Üveghalak, melyekre tűzhalak vadásznak. Szép korallok a roncson. A kékben trevallyk járőröznek. Hatalmas skorpióhal az egyik félig nyitott folyosón. A hajó oldalán tűhalakat kergetünk...
2009-07-29 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű kimagaslóan érdekes
Max mélység: 31 m , Vízhő: 29 °C , Látótáv: 25m felett
Roncs előbb mélyen körben, majd beúszás a leszakadt hátsó csapóajtó helyén. A roncsról már sokat írtunk. Nekem nagyon tetszett. Szép krokodilhalak. Rengeteg pipefish.
2009-04-30 (elche) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 28 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 10-25m
2008-07-25 (Gabor) Értékelés: átlagos nehézségű kimagaslóan érdekes
Max mélység: 29 m , Vízhő: 28 °C , Látótáv: 10-25m
2008-07-25 (Bunny) Értékelés: átlagos nehézségű kimagaslóan érdekes
Max mélység: 30 m , Vízhő: 27 °C , Látótáv: 10-25m
Második merülés a roncson, az autók fotózásával kezdtük, aztán kívülről a hajó orrig elúszás, majd a végéig vissza. Csónakoknál halraj, kinyílt rámpa fotózás.
Salem Express Wreck Salem Express Wreck Salem Express Wreck
2008-07-25 (Bunny) Értékelés: átlagos nehézségű kimagaslóan érdekes
Max mélység: 28 m , Vízhő: 27 °C , Látótáv: 10-25m
Az első merülést a belső terek felderítésére szántuk, a guide megmutatta az oldalajtót, ahol be lehet jutni. A csapat egyik része az autókat fotózta először, mi addig a nagyobb rakterületet fedeztük fel. Kb. egy hónapja kinyílt a hátsó rámpa, ezért ez a tér már arrafelé is nyitott, könnyen megmerülhető. Bőröndök, személyes holmik mindenfelé.
A merülés végén megnéztük az autó roncsokat, de arra másik merülésen került sor.
Salem Express Wreck Salem Express Wreck
2006-03-06 (Bunny) Értékelés: nehéz körülmények érdekes
Max mélység: 29 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 10-25m
1991 december 16-án szaudi Jeddah városból tartott Safagába tele mekkai zarándokokkal, amikor éjfélkor teljes gázzal belerohant a zátonyba. Az utasok java aludt, amikor a hatalmas ütközéstől lecsapódott a komp rámpája, amelyen keresztül gyorsan beáramló víz a 100 méteres hajót gyorsan elsüllyesztette. A mentőakciót elszúrták, a személyzet pánikolt, az utasoknak alig volt esélye a menekülésre, 180-an élték túl, a hivatalos papírok szerint 700 utasból (egyesek szerint több mint ezren voltak a hajón).
Akkoriban nemzetközi közreműködést kértek a búvároktól a hullák kiemelésére, sokan mentek is segíteni. A pletykák szerint ennek ellenére több szakaszt egyszerűen lezártak - halottakat benthagyva.

A merülésről: Bedurvult hullámzás, mire odaértünk, sokan le sem jöttek a roncshoz. Nem igazán mély de azért látványos roncs, sok fotótéma, érzékenyebb embereket eléggé nyomasztja a sok szétszórt személyes tárgy a hajó körül (táska, cipő, stb). A hajóablakokon benézve felborult ágyak, kaotikus állapotok a folyosón, az ember könnyen maga elé tudja képzelni a pánikoló embereket.
Nitroxhoz ideális.
Salem Express térkép Salem Express Salem Express Wreck
2003-05-07 (frigomix) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 39 m , Vízhő: 20 °C , Látótáv: 10-25m
Nem egyszerű hely, érzed a tragédiát....
Tájkép "csata" után..

Printed: 2024. május 22.
URL: https://www.divecenter.hu/divesite/124
HMS Maori Wreck
Málta, Málta (Mediterrán-tengerek)
mesterséges
roncs 0-20 m. mélyen, bemerülhető roncs, csak váz
Tájékoztató kordináta: N35° 54' 4.16", E14° 31' 10.82"
Google maps / Google Earth
parti merülésmesterséges élőhelyroncs merülésföldközi tengeri muréna jelentős halraj nyílt vízben csikóhal
3/5 db alapján:érdekes(átlag: 3.2) átlagos nehézségű
max: 15m, látótáv: 4-10m
Málta
Általános: EU-tagország, beutazás útlevéllel vagy személyi igazolvánnyal. Ajánlott utazási időszak májustól októberig.
Dekompressziós kamrák: Málta, Gozo. Vészhelyzeti telefonszám: 112
» részletesen
2012-01-14 (szbeni96) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 14 m , Vízhő: 16 °C , Látótáv: 4-10m
Kiemelt állatok: csikóhal
Nekem nagyon tetszett a HMS Maori!
A Dive Systems Malta szervezte a programot
Negyedik alkalommal látogattam meg a roncsot de nem tudom megunni :)
Ha bemész a lépcsőnél fokozottan kell vigyázni mert csúszós, De erre a célra van egy korlát
A Lépcsőtől 30 fok fele kell úszni és miután elérsz a sziklás szakadékig.
Célszerű a 30 fokos irányvonal bal oldalán kezdeni a merülést ahol még épnek mondható a roncs. Ha bemennétek a roncsba NAGYON KÖRÜLTEKINTőEN tedd meg mert pár tartó oszlop már nem jó állapotú (Én a magam 25 merülésével erősen ajánlom hogy kezdő zöldfülűként ne menny be) . Az irányvonal jobb oldalán lesznek a kisebb széthullott darabok.
Ha még van lehetőség rá és különlegeset szeretnél látni akkor az irányvonal bal oldalán néha lehet találni csikóhalakat.
Célszerű az értékeket otthon hagyni és a Mobilt a kocsi szőnyege alá elrejteni, mert nem egy elit környék.
Van egy kávézó ami nagyon lepukkantul néz ki de jó teát csinálnak és képek vannak a falon Maoriról

Üdv. Beni
2011-07-19 (gonger) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 15 m , Vízhő: 25 °C , Látótáv: 4-10m
Kiemelt állatok: jelentős halraj nyílt vízben
Mivel az öbölbe vontatták a hajót és homokos az aljzat, a látótávolság gyengébb, mint az átlag máltai helyeken. ettől függetlenül szerintem ennek a roncsnak nagyon jól állt a kicsit zaccos víz. nekem nagyon tetszett, sejtelmes roncs, egy helyen még beúszható. visszajöttünk még idei éjszakait is merülni. rákok, polipok, angolna félék, és egy varsa, amiből kiengedtük a halakat:-)
2008-10-28 (Gabor) Értékelés: átlagos nehézségű átlagosan érdekes
Max mélység: 13 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 4-10m
2008-10-27 (elche) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 14 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 4-10m
Nekem ez a roncs bejött, mert sokkal inkább érezni rajta a történelmet... Igaz, eléggé szét van már esve a hajó, de legalább lehet tippelgetni, melyik rész mi lehetett, a lövedékeken még látszik az 1941-es évszám. A bejutás a lépcsőn nem igazán bonyolult, de az első pár méter a víz alatt, ahol a látótávolság is csak 2-3 méter, nagyobb odafigyelést kíván. A hajónál 8-10 méter volt a látás, ami megfelelő. Beúszva a roncsba éppen emiatt sejtelmesebb a látvány, ahogy fénycsíkok szűrődnek be a réseken. A hajó körül sok hal él, de láttunk a merülőhelyen morgóhalat, murénát, polipot is (de ezeket nem a hajónál, hanem az oda- és visszaúszás közben a sziklák réseiben), no meg bőven volt kőhal.
HMS Maori Wreck HMS Maori Wreck
2004-09-03 (Bunny) Értékelés: átlagos nehézségű unalmas
Max mélység: 14 m , Vízhő: 26 °C , Látótáv: 4-10m
Kiemelt állatok: földközi tengeri muréna
Kikötőbe vontatott hadihajó maradvány, szinte felismerhetetlen, hogy hajó. Romos, elég rossz roncs, látótáv ill. vizminőség pocsék. Visszafele a szemetes, köves részen kis muréna, és polip, ami elég ragaszkodó volt az orosz csajhoz.

A roncsról: Bár merülési élménynek nem igazán jó, mégis az egyik leghíresebb máltai roncs, talán a történelmi jelentősége miatt. 1937-ben készült, A Földközi-tengeri csatákban, Norvégiában, Atlanti konvojban és az Északi-tengeren töltött szerepe után visszatért Málta környékére, ahol Rommel utánpótlását próbálta zavarni. Állítólag a HMS Maori volt az a hajó, ami felfedezte a Bismarck-ot is radarral. 1941 február 12-én hajnali 2-kor egy bombatalálatot kapott a motortér kellős közepébe. A roncs javíthatatlan volt, és útba is volt a kikötőben, ezért elvontatták a mostani helyére, ahol dicstelenül elsüllyesztették.
Hms Maori Wreck Hms Maori Wreck Hms Maori Wreck

Printed: 2024. május 22.
URL: https://www.divecenter.hu/divesite/61
Um El Faroud Wreck
Málta, Málta (Mediterrán-tengerek)
mesterséges
roncs 20-40 m. mélyen, bemerülhető roncs, teljes roncs
Tájékoztató kordináta: N35° 49' 8.21", E14° 27' 4.03"
Google maps / Google Earth
parti merülésmesterséges élőhelyroncs merülésjelentős halraj nyílt vízben
3/6 db alapján:érdekes(átlag: 4.2) nehéz körülmények
max: 34m, látótáv: 10-25m , áramlás
Merülőhely térképe
Általános: EU-tagország, beutazás útlevéllel vagy személyi igazolvánnyal. Ajánlott utazási időszak májustól októberig.
Dekompressziós kamrák: Málta, Gozo. Vészhelyzeti telefonszám: 112
» Málta részletesen
2012-07-20 (janosbuvar) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 30 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 10-25m
Jártam már ezen a merülőhelyen pár éve de akkor a víz jóval zavarosabb volt. Ez alkalommal viszont igen kellemes látótávolságot fogtunk ki. Szóval a Blue Grotto csónakkikötőtől a part mellett elúsztunk a szoborig / emlékműig és ott befordultunk a nyílt víz felé és máris a hajó tatjánál jártunk.
Elég jól ki van lukasztva a vasszerkezet így lehet bujkálni átúszni több helyen is.
A nagy méretek miatt nem tudtuk körbejárni a hajót csak a hátulját és közepét. Mivel az alsó részeknél nézelődtünk a közel 4 bar nyomáson négyszeres sebességgel fogyott a levegőnk.
Ez alkalommal az élővilág kicsit gyengébb volt pedig egy komolyabb barakuda raj tudott volna emelni az élményen - mint egy napja pl Cirkewwa-nal a P29 roncs mellett.
A merülés végén a parton a legközelebbi kocsmában a falon a korabeli újságcikkek és fényképek láthatóak a roncs elsüllyesztéséről, történetéről.
Ide másolok egy szép fotót amit az intereneten találtam + egy háromdimenziós alkalmazás linkjét ahol elég szemléletesen körbe lehet járni a roncsot : www.fourthelement.com/adventures/3d_um_el_faroud_wreck_map.php
Um El Faroud Wreck Um El Faroud Wreck Um El Faroud Wreck
2011-07-20 (gonger) Értékelés: nehéz körülmények kimagaslóan érdekes
Max mélység: 28 m , Vízhő: 25 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Kiemelt állatok: jelentős halraj nyílt vízben
első merülés ezen a roncson nehéz körülmények között volt, szeles időben. hideg áramlat volt a roncs szintjén.fedélzetet úsztuk körbe, jól látható a robbanás helye, abban a vonalban kettétört a hajó egész része és már kicsit szét is csúsztak egymástól. barracuda rajokra számítottunk, de most nem volt szerencsék, 2 kósza magányos példányt figyeltünk meg. kéménynél viszont jeletős sügér raj!!! áramlás visszafelé megnehezített a párom helyzetét, uszonyát le is cseréltük utána. második merülés már jó körülmények között volt, a roncsban is 25 fokos volt a víz. behatoltunk a közösségi helyekbe, 2 szintet úsztunk át, szép merülés volt. mindenki nagyon élvezte. a roncstól nem messze búváremlékmű van, a parti kávézó falán pedig nehány kép egy halászról aki itt fogott fehér cápát a ´80-as években
Um El Faroud Wreck Um El Faroud Wreck Um El Faroud Wreck
2008-10-26 (Gabor) Értékelés: nehéz körülmények kimagaslóan érdekes
Max mélység: 34 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
2008-10-26 (elche) Értékelés: nehéz körülmények érdekes
Max mélység: 26 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Nagyon nagy a roncs, a közepén kettétörve, és a két rész rendesen el is távolodott egymástól. Kettőt merültünk itt. Az elsőnél felbukkant egy nagy barrakuda, elúsztunk a hajó orrészéig, aztán áramlással szemben kemény és hosszú úszás várt ránk, nem volt kellemes. A második merülésnél a tatnál maradtunk, benéztünk a hajó belterébe (beúszni nem javallott), aztán ki. Ekkor már hullámosabb volt a víz, eleredt az eső is, nehezebb volt kimászni.
Um El Faroud Wreck Um El Faroud Wreck Um El Faroud Wreck
2004-08-31 (Bunny) Értékelés: nehéz körülmények átlagosan érdekes
Max mélység: 25 m , Vízhő: 26 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Sok kezdővel tökölés az elején, a roncsra kevés idő maradt. Barrakudák a roncs felett, a hajóhidat tudtuk csak körbeúszni. A kijutás az öbölben kommandós volt, a több métert emelkedő- süllyedő víz miatt a vaslétrát küzdős volt túlélni főleg a kezdőknek.

A roncsról a későbbiekben a "Dive System Malta" tulajdonosáról Louis-től a következő történetet hallottam. Kb 6-7 éve esett meg, hogy a tanker javításra beállt Málta egyik dokkjába, ám egy nap robbanás történt, talán gázpalackok, ok nem tisztázott. Majd egy tucat ember meghalt, és sokan megsebesültek a balesetben, a hajó pedig erősen megrongálódott. A tulajdonos pár hónapig, talán évig is nyösztette a biztosítót, és mire mindent elintézett a roncs már nagyon útban volt, hiszen elfoglalt egy teljesen jó javító dokkot. Ki kellett takarítani, így eladták törökorszába vasnak, a gond csak az, hogy a szállítás és a biztosítás az útra többe került, mint amit kaptak a hajóért. Ekkor járt arra főhősünk Louis, aki megkérdezte vajon mi a tervük a hajóronccsal? A választ hallva felajánlotta, hogy megveszi a hajót egy szerényebb összegért, ami azért még mindig több, mint a minuszos törökországi megoldás. Másnap 10 órakor csöngött a telefonja, ha komolyan gondolta viheti a vasat. Boldogan végig telefonálta a búvárbázisokat, és összedobták a pénzt a roncsra. Már csak engedély kellett meg egy helyszín, ahová elvontathatják. A helyszín meglett, az engedéllyel is mázlijuk volt, mert pont helyi választások kezdődtek, kellett a szavazat, így némi hátszéllel 2 hét alatt megkapták az engedélyt, ami egyébként évekbe tellett volna. Hiába, a politika ott is olyan, mint mindenhol. A lényeg, hogy nagy csinnadrattával a hajót elsüllyesztették a búvárok nagy örömére, persze miután kitakarították, és búvárok számára biztonságosan átjárhatóvá tették. Minden jó ha jó a vége, és mi lehet a balesetben elhunyt dolgozóknak jobb emlék mint a hajóroncs?
Um El Faroud a felszínen Um El Faroud Wreck Um El Faroud Wreck
2002-06-27 (elche) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 26 m , Vízhő: 21 °C , Látótáv: 10-25m
A merülés az Um El Faroud tanker roncsánál volt, ami 34 méteres mélységben hever. Nem fogtunk ki igazán jó napot, a látótávolság elég gyenge volt máltai mércével, de amikor feltűnt a hajó, azonnal megdöbbentett a hatalmas méreteivel (109 méter hosszú!). Szétnéztünk, a lépcsők mellett úsztunk le-fel, bevilágítottam a helyiségekbe, ahol még ott voltak például a mosdók - de a hajó méretei miatt csak töredékét láthattuk mindannak, ami érdekes lehetett volna. Vigyázni kellett a felszínre emelkedésnél, mert a Blue Grotto felé igyekvő rengeteg turistás csónak könnyen bajt okozhatott volna.
Óriáslépés előtt

Divesite 0.72 © 2008-2012 Bunny