RedSeaBoats beszélgetés

(Hirdetés)

Az egész évben folyamatosan bérelhető vörös-tengeri hajók mellett nyilván lesznek olyan egzotikus helyeken lévő hajóbérlések is, amelyeket csak egy-két alkalommal fogtok lebonyolítani évente. Mire lehet számítani ezek terén?

Great White Shark / Nagy fehércápa - Selmeczi DánielPéldául a Cocos-szigeteket, vagy a san diegói fehér cápás túrákat említeném, nyilván ezekből az érdeklődés függvényében indítunk majd, és lesz pápua új-guineai szafari is. De minden évben készülünk valami újdonsággal, hiszen rengeteg egészen különleges hely van, az Antarktisztól Fijiig. Ígéretes cápás hely például Gaudelope, de Indonéziában is tervezünk a többek által ismert Bali mellett más helyeket felkeresni, mint Sulawesi vagy a Pápua Új-Guineával határos rész, Irian Jaya. Látható, hogy hajóbérléseket európai - bárki által könnyen elérhető- nyaralóhelyeken nem kínálunk, hanem olyan célországokban gondolkozunk, amelyekről nagyon sok búvár álmodozik. Természetesen a cél az, hogy ne csak az úticél legyen extra, hanem a minőség is, amit az utazó kap.

Ezek után felmerül a kérdés, változik-e tevékenység jellege, a foglalás menete, szervezőket vagy egyéni utasokat céloztok a továbbiakban?

Egy vegyes foglalási rendszerben gondolkozunk, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy továbbra is elsősorban a szervezőkre számítunk nagykereskedőként, de szeretnénk annak is megteremteni a lehetőségét, hogy valamelyik túraszervező például csak egy "fél" hajót béreljen ki, a maradék helyek értékesítésében pedig segítenénk neki más kisebb túraszervezők toborzásával. A részletes feltételeket személyesen is szívesen ismertetjük új irodánkban, ahol előre egyeztetett időpontban bármikor állunk az érdeklődők rendelkezésére. Jövő évtől, amikor utazási irodaként működünk, teljeskörű szolgáltatást nyújtunk majd. Jelenleg mi a hajók bérlését intézzük a világ számos úticéljára, de az utaztatást, repülőjegyértékesítést velünk együttműködő partner utazási irodák végzik.

Tudtok-e segíteni speciális körnek szánt utak szervezésében?

Természetesen. Érdemes megemlíteni azt a lehetőséget, amikor mondjuk egy cég számára bocsátunk rendelkezésre egy hajót, ahol az alkalmazottak egy köre vehet részt, netán megismerkedhetnek a búvárkodással. Ez még olyanok számára is érdekes lehet, akik nem rendelkeznek búvárképzettséggel. Egyiptomnak a Szueztől kezdődő, és a szudáni határig terjedő partszakaszán bármilyen útvonal elképzelhető. Apropó, Szuez: a közelmúltban kezdtek el merülni a körzetben újonnan felfedezett roncsokat, mi is tervezzük, hogy az újdonságra nyitott búvárok számára kínálunk ottani túrát. Egy ilyen szafari egészen más, mint a megszokott útvonalak, hiszen a roncsok keresése is részét képezi, az első merüléseken az ismerkedés, netán a feltérképezés a cél, tehát egy tapasztalt búvár számára kicsit a felfedezés izgalmát nyújtja.

Az ember azt hihetné, a sok terv mellett arra már nem sok idő marad, hogy a Cassiopeián fejlesztéseket eszközöljetek. Vagy tévednék?

Cassiopeia RedSeaBoatsMár építéskor szem előtt tartottuk a nyugati tendenciákat, ezért a hajó membrános nitrox töltési lehetőséggel büszkélkedhet. Igyekszünk a nitroxos merüléseket saját eszközeinkkel is népszerűsítani, ennek köszönhetően a nitrox töltés árát a felére csökkentjük. Ezzel több célunk is van: egyrészt biztonságosabbnak tartjuk, másrészt remélhetően az oktatók számára is lehetőséget ad arra, hogy a fedélzeten nitrox tanfolyamot tartsanak. Tervezünk egy "számítógépes sarkot", ahol lehetőség lesz a képek nézegetésére, összemásolására, DVD írására. Természetesen most, a hajó éves, a rendes évi felújítási, karbantartási munkáinak elvégzése mellett ki tudjuk majd ezt alakítani. Ami szintén nagyon fontos, hogy a biztonságos merülést szem előtt tartva, olyan egyéni jeladó rendszert akarunk beszerezni, amivel az esetleg elsodródott búvárt meg tudjuk találni. Ez abszolút nem elterjedt még a Vörös-tengeren, alig 1-2 hajón van ilyen. Ez a jövőbeni terveink szerint a túra árában felárként nem jelenik meg, hiszen a biztonság nem lehet pénz kérdése. A hajó fedélzetén pedig van felszerelésbérlési lehetőség, Apeks légzőautomaták, és a legújabb Suuntoo komputerek állnak a búvárok rendelkezésére- akár tesztelésre is. Sőt, scootert is lehet majd bérelni. Szóval hiába még csak bő egy éves a Cassiopeia, aki búvár visszatér, mindig talál valami újdonságot. Mindez nem jelenti azt, hogy a többi, rajtunk keresztül bérelhető - például a régi nagy kedvenc, Nabila - hajóval ne foglalkoznánk, hiszen ezek iránt a kisebb hajók iránt is nagy az érdeklődés. Azok a csoportok, baráti társaságok, akik egy nagyobb hajót nem töltenének meg, és szeretnének a saját ritmusukban merülni, a családiasabb hajókat keresik. Ez a lehetőség a jövőben is megmarad.

Ha jól értelmezem, akkor elsősorban a szervezőket tekintitek partnereknek ezután is.

Igen, ezen a téren nem lesz változás. Tehát bármilyen igényre tudunk reagálni akár Egyiptomban is, legyen az napi kihajózásos túra, ha van egy olyan csoport, aki erre tart igényt, és képes megtölteni egy hajót. Mi alapvetően csak a hazai túraszervezővel állunk kapcsolatban. A folyamatos fejlesztésekkel is az a cél, hogy megtartsuk ezt az ügyfélkört, és mindenki remek élményeket gyűjtsön túráinkon. De az idén már volt orosz, angol, holland, belga csoportunk is, számos elégedett külföldi búvár. Továbbra is nyitottak vagyunk arra a piacra, de ott némileg máshogy működnek a dolgok, és a chartergépek is más napokon indultak ez évig. Mi ezért elsősorban a magyar búvárokra számítunk, és bízunk benne, ők is ugyanúgy számítanak a szolgáltatásainkra, mint ahogy az elmúlt években.

A Cassiopeia weblapja: www.cassiopeiasafari.com
Minden információt -ról.

1 2

Yamagiri Maru

Micronesia

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) nehéz körülmények
max: 27m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilágcápa