»» ««

A Laura Security

Vörös-tenger

Sekély vízben nyugszik a Szuezi-öbölben ez a kis roncs.

Az 1956-ban vízre bocsátott 486 tonnás teherhajót Svédországban építette a Karlstad Varv AB és Baltica néven állították szolgálatba. Az 58 méteres hajót öthengeres dízelmotor hajtotta. A szokványos, jórészt eseménytelen szállítóhajó karrierje során többször gazdát és így nevet is cserélt. 1964-ben megfeneklett svéd vizekben, de szerencsésen kiszabadították.

A hajó viselte a Baltic, a Niki nevet is, utóbbit már görög zászló alatt hajózva. 1981-ben megint eladták, végül egy panamai bejegyzésű cég tulajdonába került, ekkor kapta a Laura Security nevet. 1983. április 22-én Szuezból indult el üzemanyagot szállítva, de Ras Shukhier közelében zátonyra futott, és menthetetlennek ítélték.

A roncs egészen sekély vízben feneklett meg, ezért bizonyos része kilátszanak a tengerből- mondhatni igen egyszerű megtalálni. A fedélzet alig hat méteres mélységben van, és még ott vannak a különféle egyközök, felszerelések. Mivel már nagyobb részek hiányoznak a hajótestből, könnyű beúszni a gépterembe, ami 8 méteres mélységben van. Az orr és a tat számít jobb fotótémának, no meg a gazdag élővilág. Könnyű, egyszerű merülés, ideális akár napi harmadik merülőhelynek is.

Kapcsolódó írásaink:


Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.

Merülőhelyek

Zenobia wreck

Cyprus

7/7 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) átlagos nehézségű
max: 41m, látótáv: 10-25m

speedboat-os megközelítésroncs merüléshomokos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben földközi tengeri muréna legalább 1.5m-es hal

Búvárbazár

Ratio computers O2 analizátor

Ár: 49.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2022 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés